حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌مزاری در نمایشگاه مطبوعات:

هواپیماهای آمریکایی به بهانه مقابله با تروریست مردم بی‌دفاع افغانستان را می‌کشند

رئیس خبرگزاری صدای افغان گفت: هواپیماهای آمریکایی غیرنظامیان و مردم بی‌دفاع شهرها را به بهانه کشتن تروریست‌ها و طالبان می‌کشند.

هواپیماهای آمریکایی به بهانه مقابله با تروریست مردم بی‌دفاع افغانستان را می‌کشندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی مزاری حسینی مدیر مسئول خبرگزاری صدای افغان عصر روز گذشته در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تهران با بیان اینکه رسانه‌های قوی در افغانستان و خط خبری آنها توسط کشورهای غربی سازمان یافته است و در جهت انعکاس افکار عمومی و منافع ملی ملت افغانستان حرکت نمی‌کنند، اظهارداشت: با تغییر رئیس جمهور آمریکا این سیاست‌ها در افغانستان پیگیری خواهد شد چرا که  برنامه‌های آمریکا در افغانستان برای درازمدت چیده شده و تغییر نخواهد کرد بنابراین حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی حضور خارجی‌ها در افغانستان را از عوامل نابسامانی این کشور عنوان کرد و افزود: این کشورها ادعای مبارزه با تروریست در افغانستان را دارند و به بهانه کمک به دولت افغانستان، بازسازی و ایجاد دموکراسی وارد افغانستان شدند در حالی که شعارهایشان محقق نشد و برخلاف آن عمل و در جهت منافعشان عمل کردند.

وی افزود: این نیروها به بهانه آزادی جریان‌ها و احزاب اسلامی را که جز مجاهدین هستند جنگ‌طلب معرفی و آنها را مورد حمله قرار دادند نیروهای بیگانه در ایجاد ترور، ناامنی، ایجاد اختلاف، فساد اداری و ترویج کاشت و برداشت مواد مخدر در افغانستان موثر عمل کردند.

مدیر مسئول خبرگزاری صدای افغان تاکید کرد: تا نیروهای خارجی در افغانستان هستند این کشور روی آرامش را نخواهد دید.

حجت‌الاسلام مزاری تصریح کرد: هواپیماهای آمریکایی غیرنظامیان و مردم بی‌دفاع شهرها را به بهانه کشتن تروریست‌ها و طالبان می‌کشند و عروسی‌ها در افغانستان را به عزا تبدیل می کنند.

وی اضافه کرد: هدف آمریکایی‌ها این است که با اشغال افغانستان بتواند چهار کشور روسیه، چین، ایران و هند را زیر نظر بگیرد و مانع قدرت گرفتن اقتصاد این کشورها شود.

رئیس خبرگزاری صدای افغان در ادامه درباره رسانه‌های فعال در افغانستان گفت: رسانه‌ها در افغانستان را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد آنهایی که قوی نیستند که اخبار را با تحلیل و جهت دهی خاصی و با جزییات منعکس می‌کنند و به نفع منافع دینی و ملی افغانستان فعالیت می کنند. دسته دوم رسانه‌هایی هستند که مطالب را به خوبی منعکس می‌کنند اما سیاست مشخصی را دنبال نمی‌کنند و دسته سوم رسانه‌هایی هستند که از نهادهای خارجی پول دریافت می‌کنند و تحت تاثیر کشورهای غربی هستند و در راستای منافع آنها عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام مزاری در بخشی از صحبت های خود در رابطه با مشکلات داخلی افغانستان گفت: سیاست های دولت فعلی و دولت قبلی افغانستان در رابطه با کشورهای مداخله گر سیاست روشن و مشخصی نبوده است، برای نمونه در رابطه با سیاست های پاکستان دولت افغانستان موضعگیری می کند اما جای که لازم است اقدامات قاطعانه انجام نمی دهد و تنها به سازمان ملل متحد شکایت می کند.

وی در رابطه با اینکه چرا آمریکا نمی خواهد در افغانستان امنیت برقرار شود، خاطرنشان کرد:  امضای پیمان امنیتی و استراتژیک یکی از اهداف حضور آمریکایی ها بود تا توسط افغانستان بر سایر کشورهای منطقه اشراف داشته باشند.

مدیر مسئول خبرگزاری آوا ادامه داد: آمریکایی ها تنها صلح و ثبات را در افغانستان حاکم نکردند بلکه افغانستان رو به عقب رفت و بابحران مواجه شد، بحث ناامنی در چند سال اخیر گسترس یافته و حتی در کابل پایتخت ابن کشور شاهد این نا امنی ها بوده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار