مسئولانی که دارایی‌های خود را ثبت نکرده‌اند راهی دادستانی می‌شوند

رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان: مسئولانی که دارایی‌های خود را ثبت نکرده‌اند راهی دادستانی می‌شوند.

مسئولانی که دارایی‌های خود را ثبت نکرده‌اند راهی دادستانی می‌شوند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تفاهمنامه همکاری بین وزارت اطلاعات و فرهنگ و اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان امروز (شنبه) در نشست خبری امضا شد.

«کمال سادات» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این نشست با بیان اینکه ما از طریق رسانه‌های جمعی به مردم اطلاع‌رسانی می‌‎کنیم، گفت: از بروز فساد اداری در کشور باید جلوگیری شود.

سادات با تأکید بر اینکه برای نابودی فساد اداری مردم باید با دولت همکاری کنند، افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ به همکاری اداره عالی مبارزه با فساد اداری نام فسادپیشگان را با تمام خصوصیات آنها اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه کاخ ریاست جمهوری متعهد به مبارزه جدی با فساد اداری است، تصریح کرد: مسئولیت وزارت اطلاعات و فرهنگ و اداره مبارزه با فساد اداری بر اساس این تفاهمنامه تلاش برای نابودی فساد اداری است.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه تمام مردم برای نابودی فساد تلاش کنند، اظهار داشت: فسادپیشگان باید بدانند که بزودی افشا خواهند شد.

در همین حال «سیدحسین فخری» رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان در این نشست با تأکید بر اینکه ما متعهد به مبارزه علیه فساد اداری هستیم، گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ با امکاناتی که در دسترس دارد، می‌تواند در نابودی این پدیده شوم همکاری کند.

فخری افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ باید به مردم از ضررهای فساد اداری آگاهی داده و برای نابودی این پدیده تلاش کند.

وی با بیان اینکه به زودی اسامی مقاماتی که دارایی‌های خود را ثبت نکرده، اعلام می‌شود، تصریح کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ در ثبت دارایی‌های مقامات همکاری کند.

رئیس اداره عالی مبارزه با فساد اداری، مبارزه با فساد را وظیفه تمام نهاد‌ها و ادارات دولتی خواند و اظهار داشت: برای نابودی فساد اداری باید بسیج ملی به وجود بیاید که این روند یک مدت طولانی را در بر می‌گیرد.

سیدحسین فخری از فرستادن 8 پرونده فساد به «مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری» خبر داد و گفت: اداره عالی مبارزه با فساد اداری رابطه خوبی با مرکز عدلی و قضایی دارد.

فخری در پایان سخنان خود هشدار دارد: مقاماتی که دارایی‌های خود را ثبت نکرده، بزودی افشا و به دادستانی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.