در دومین همایش اپراتورهای مجازی مطرح شد؛

افزایش سهم اپراتورهای مجازی از فضای ارتباطات کشور

اپراتورهای مجازی که با نام MVNO شناخته می شوند ظرفیت های بالایی برای کار دارند و سهم این اپراتورها در داخل کشور باید به رقم 27 درصد صعود کند.

دو ماه دیگر اپراتورهای مجازی عرضه خواهد شدبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی های فنی و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دومین کنفرانس اپراتورهای مجازی از تصمیمات گرفته شده در این حوزه خبر داد.

 وی با اشاره به درآمد 20 هزار میلییارد تومانی اپراتورها و سهم بالای موبایل ها و پیامک در این حوزه که رقمی در حدود 74 درصد را شامل می شود عنوان کرد:  سال 94 که سهم دیتای تلفن های همراه تنها 5 درصد بوده است ، ما نباید فاصله زیادی با اهداف در نظر گرفته شده پیدا کنیم در نتیجه پیش بینی ما برای سال 99 درآمدی در حدود 70 هزار میلیارد تومان در این حوزه است.

اپراتورهای مجازی که با نام MVNO شناخته می شوند ظرفیت های بالایی برای کار دارند و سهم این اپراتورها در داخل کشور باید به رقم 27 درصد صعود کند تا کاهش سهم را در مکالمه موبایل و پیامک تا حد 35 درصد داشته باشیم.  رقمی که در اتحادیه اروپا با رشد متناسب در سهم اپراتورهای مجازی و سهم صوت و پیامک اتفاق می افتد.

وی افزود در بخش مکالمه و صوت ما از 14 هزا ر میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده ایم، اما در بخش دیتا باید از هزار میلیارد به 18 هزار میلیارد در سال دست پیدا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه اپراتورهای مجازی جای زیادی برای مانور روی مکالمه و صوت ندارند افزود: تعداد مشترکان تلفن همراه 76 میلیون نفر است که از این میزان تنها 19 میلیون مشترک سرویس های 3G و 4G هستند . این ارقام نشانگر وجود فضای زیاد در این حوزه است. از نظر  مشترکین تلفن همراه نیز پوشش 95 تا 96 درصدی را داریم. در 3 سال اخیر و از بدو ورود نسل 3 ، ما نصب 15 هزار سایت نسل 3 در کشور را داشته ایم که رقمی بسیار بزرگ است. تعداد مشترکان رو به افزایش است وحجم بازار در ایران پایین. پس تلاش های صورت گرفته باید در این حوزه بیشتر شود.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار