سرکنسول ایران در کربلای معلی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

جریمه 100 دلاری برای اقامت بیش از 20 روز در عراق

سرکنسول ایران در کربلا گفت: با اینکه تا برگزاری مراسم اربعین حسینی زمان باقی‌ است، فضای شهر کربلا آکنده از فضای اربعین است.

حسینیان
آقای میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره حال و هوای کربلای معلی در آستانه فرارسیدن اربعین شهادت سالار شهیدان، اظهارداشت: با اینکه تا برگزاری مراسم اربعین حسینی زمان باقی‌است، فضای شهر کربلا آکنده از فضای اربعین است و موکب‌های عزاداری و خیمه‌های پذیرایی از زوار امام حسین (ع) در تمامی شهر به چشم می‌خورد و هیچ خیابان، پیاده‌رو و یا محوطه‌ای را نخواهید یافت که خالی از اردادتمندان به سالار شهیدان باشد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی اضافه کرد: پرچم‌های عزا در سرتاسر شهر کربلا به اهتزاز درآمده و صدای نوحه و مداحی از بلندگوها به گوش می‌رسد، تصریح کرد: دسته‌های متعددی از زوار سیاه‌پوش که اکثرا کوله به‌دوش و پرچم به‌دست هستند در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حسینی و عباسی(علیهماالسلام) در حال حرکت و عزاداری‌ می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای اعلام شده امسال بیش از دو میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، بیان داشت: علاوه بر زائران ایرانی شیعیان بیش از 50 کشور آسیائی، آفریفایی و حتی اروپایی و آمریکایی نیز در راهپیمایی امسال حضور دارند. همچنین ارادتمندان اباعبدلله الحسین از افغانستان و پاکستان زن و مرد در دسته‌های کوچک و بزرگ راهی کربلا هستند.

حسینیان با بیان اینکه امسال جهت سهولت در رفت‌وآمد و جلوگیری از ازدحام مرزهای سه‌گانه زمینی ایران و عراق یعنی چذابه، مهران و شلمچه بین استان‌های جمهوری اسلامی ایران تقسیم شده است، تاکید کرد: مرز شلمچه برای اتباع افغانستانی اختصاص پیدا کرده و عزیزان غیر ایرانی می‌بایست از این مسیرها برای رفت و ‌آمد استفاده کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی افزود: اتباع افغانستانی و پاکستانی که دارای شرایط لازم از قبیل کارت آمایش هستند، می‌تواند از طریق دفاتر وکالت ویزا اخذ کنند و افرادی که از ایران به‌عنوان ترانزیت استفاده می‌کنند و در کشورهای دیگر حضور دارند باید از نمایندگی‌های ایران ویزای عبور دوباره دریافت می‌کنند.

حسینیان ادامه داد: قابل ذکر است که آخرین مهلت ثبت‌نام این عزیزان برای شرکت در مراسم اربعین 22 آبان علام شده و در طول حضورشان در کشور عراق می‌توانند مانند دیگر زوار امام حسین (ع) از امکانات مراکز درمانی و ... استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدت اقامت شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین از سوی مسئولان عراقی 20 روز اعلام شده، خاطرنشان کرد: افرادی که بیش از مهلت قانونی اقامت داشته باشند، روز اول 100 دلار و روزهای بعدی 10 دلار جریمه می‌شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی همچنین تاکید کرد: مصرف‌کننده مواد مخدر در خاک عراق مجرم و متهم محسوب می‌شود و برخورد شدیدی هم با او صورت می‌گیرد بنابراین افراد باید به این موارد دقت داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
چرا ایران به مهاجران افغانستان بعد از اربعین ویزا میدهد همه مهاجران میخواهند در روز اربعین در کربلا باشند واقعا خیلی بی انصافی هست این همه تبلیغ کردید مردم بیچاره مهاجر به امیداینکه اربعین در کربلا هستند هرکی این تصمیم گرفته واقعا خیلی بیرحم بوده دیگه خودش می دونه وخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
چرا ایران به مهاجران افغانستان بعد از اربعین ویزا میدهد همه مهاجران میخواهند در روز اربعین در کربلا باشند واقعا خیلی بی انصافی هست این همه تبلیغ کردید مردم بیچاره مهاجر به امیداینکه اربعین در کربلا هستند هرکی این تصمیم گرفته واقعا خیلی بیرحم بوده دیگه خودش می دونه وخدا
آخرین اخبار