مشهد؛

مشارکت دستگاه‌های خراسان رضوی با استان ایلام در ارائه خدمات به زائران پیاده کربلا

دستگاه‌های خراسان رضوی و استان ایلام با کمک خیرین جهت ساخت مسجد و مجموعه بهداشتی بین راهی در مسیر ایلام به مهران " مسیر زائرین پیاده کربلا " خدمات ارائه می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ارائه تسهیلات به منظور رفاه حال زائران پیاده اربعین حسینی امری ضروری است و در این راستا باید تمام دستگاه‌های کشور مشارکت گسترده داشته باشند.

حسن واحدی افزود: خراسان رضوی با مشارکت 12معاونت فعال در ستاد تسهیلات سفراین استان اقدام به ارائه خدمات به زائران با ایجاد موکب هایی در مسیر زائران پیاده اربعین حسینی و در مرزهای عراق کرده که در این راستا با توجه به حضور گسترده زائران پیاده در مرز مهران لذا باید امکانات را در این مسیر افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: ساخت مسجد و مجموعه بهداشتی در مسیرهای منتهی به مرز مهران در استان ایلام اقدامی است که در راستای ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین حسینی صورت خواهد گرفت همچنین آستان قدس رضوی در سه نقطه استان ایلام اقدام به ایجاد مجتمع اقامتی و پذیرایی خواهد کرد و این طرح در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: یکی از اقداماتی که ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در طول سال انجام می‌دهد ارائه خدمات به زائران، گردشگران و مسافران در تمام مناسبت‌های طول سال است.

حسین زارع صفت افزود: یکی از اقدامات دستگاه‌های خراسان رضوی مشارکت در ارائه خدمات به زائران پیاده امام رضا(ع) است، همچنین با توجه به حضور گسترده زائران ایرانی به کشور عراق و حضور در اجتماع زائران پیاده اربعین حسینی اقدامات گسترده ای نیز در مرزهای مختلف کشور جهت رفاه زائران پیاده صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ارائه خدمات به زائران کربلا در مرز مهران یکی از نیازهایی است که با توجه به حضور گسترده زائران از این مرز و تردد طولانی مدت زائران ضروری به نظر می‌رسد از این رو ساخت مسجد و مجموعه بهداشتی در کنار دیگر خدمات غذایی و زیارتی احساس می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های خراسان رضوی جهت ارائه خدمات رفاهی به زائران پیاده اربعین حسینی مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.