پول هایی که می توان در داخل کشور خرج کرد اما؛

هزینه های گزاف اردوهای خارجی روی دست باشگاه ها

تیم های لیگ برتری ما با صرف هزینه زیاد برای برگزاری اردو به کشورهای همسایه می روند در حالی که می توان با تدارک کمپ های تمرینی مناسب در داخل کشور این هزینه ها را در کشور خودمان خرج کنیم.

هزینه های گزاف اردوهای خارجی روی دست باشگاه هابه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پرسپولیس در تعطیلات لیگ برتر به دوبی سفر کرد و اردوی خود را در این کشور دنبال کرد. این در حالی است که پیش از شروع فصل وزارت ورزش ممنوعیت برگزاری اردوهای خارجی تیم ها را به باشگاه ها اعلام کرده بود و به همین دلیل بعضی از تیم ها اردوهایشان را در داخل کشور برگزار کردند.

این اردوهای خارجی تیم ها علاوه بر هزینه های زیادی که برای باشگاه ها دارد و مبالغ کلانی را از کشور خارج می کند، از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند که نتوان آن را در ایران پیدا کرد. پرسپولیسی ها در دوبی به هتل 2 ستاره رفتند و شاید می توانستند با این پول در جزایر جنوب کشورمان که آب و هوای مشابه دوبی دارد، با کیفیت بهتر این اردو را برگزار می کردند.

کریم باقری مربی پرسپولیس در رابطه با اردوی خارجی این تیم بیان کرد:«برخی از برگزاری اردو در دبی انتقاد کردند اما به نظرم اردوهای خارجی اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می برد و به آنها انگیزه دوچندان می دهد.پرسپولیس بازی های سختی پیش رو دارد هرچه لیگ به روز های انتهایی خود می رسد حساس تر و سنگین تر می شود.»

ما در کشورمان از آب و هوای متنوع و چهار فصلی برخوردار هستیم و می توان در هر فصل سال آب و هوای مطبوعی را در نقطه ای از کشورمان پیدا کرد به طوری که حتی کشور ما از لحاظ آب و هوایی می تواند میزبان اردوهای خارجی تیم های کشورهای دیگر باشد اما مشکل زمین تمرین نامناسب که حتی در تهران هم وجود دارد باعث شده تا این اتفاق نیفتد.

 ایجاد یک کمپ با دو یا سه زمین تمرینی باکیفیت، استادیومی کوچک اما استاندارد، با برخورداری از سالن های بدنسازی، استخر و اقامتگاه مناسب و … در جزایر جنوبی کشور که در فصل سرما  و یا در شهر های شمال غربی ایران که در تابستان از آب و هوای مطبوعی برخوردارند هر اندازه که در زمان احداث برای مسئولان هزینه‌بر باشد، در کمترین زمان ممکن به درآمدزایی رسیده و موازی با آن، سطح کیفی و فنی فوتبال کشور را بالاتر خواهد برد.

البته تیم‌های بزرگ دنیا هم اردوهای پیش‌فصل خود را با وجود در اختیار داشتن امکانات فوق‌پیشرفته در کمپ‌های خود، در کشورهای خارجی و حتی خاور دور برگزار می‌کنند اما این اردوی خارجی درآمدی نجومی از تبلیغات و برگزاری بازی دوستانه نصیب این باشگاه ها می‌کند.در حالی که چنین اردوهایی برای تیم های ایرانی هیچ جنبه درآمدزایی ندارند و فقط هزینه هایی هستند که به روی دوش باشگاه ها اضافه می شوند.

یکی از مدیران فوتبال کشورمان در رابطه با هزینه های اردوهای خارجی تیم ها گفت : «چند سال قبل ما برای برپایی اردو در ترکیه روزانه صد دلار بابت حضور هر فرد پرداخت می کردیم.به عبارت دیگر وقتی تیم 40 نفره ما در این کمپ حاضر شد،هر روز 4 هزار دلار پرداخت می کردیم.
 
از آنجایی که مدت زمان حضور تیم ها در ترکیه بستگی به نظر مربیان دارد این مبلغ می تواند هر روز بیشتر و بیشتر شود. البته این قیمت ها مربوط به چند سال قبل است و قطعا امسال هزینه های بیشتری از تیم های ایرانی گرفته می شود.»

بسیار ناامید کننده است که تیم های لیگ برتری ما با صرف هزینه زیاد برای برگزاری اردو به کشورهای همسایه می روند در حالی که می توان با تدارک کمپ های تمرینی مناسب در داخل کشور این هزینه ها را در کشور خودمان خرج کنیم و حتی میزبان تیم های خارجی نیز باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار