پنجعلی: تیم ملی می تواند سوریه را شکست دهد/ مدیران ورزشی به دنبال غارت و چپاول هستند

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: قدرت فوتبال ایران خیلی بیشتر از سوریه است در صورتی که با تمام توانم به میدان برویم به راحتی می توانیم این تیم نه چندان مطرح آسیا را شکست دهیم.

محمد پنجعلی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درمورد بازی سوریه و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 بیان کرد: باید بگویم قدرت فوتبال ایران خیلی بیشتر از سوریه است در صورتی که با تمام توانم به میدان برویم به راحتی می توانیم این تیم نه چندان مطرح آسیا را شکست دهیم با دست پر کشور مالزی را به سمت تهران ترک کنیم چرا که کسب این امتیازات موجب خواهد شد تیم ملی در بازی های دور برگشت با خیالی آسوده تر دیدارهایش را مقابل حریفانش دنبال کند.اما اگر سوریه را دست کم بگیریم و خود را از پیش برنده بدانیم. دست کم گرفتن حریف می‌تواند برای ما مشکل‌ساز شود اما اگر مثل بازی با کره جنوبی باشیم پیروزی خواهیم شد.

وی درخصوص داور این بازی ادامه داد: به هر حال داور دوست دارد با توجه به اینکه این دیدار در تمام کشورها پخش مستقیم می شود تمام سعی اش این است که بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص برگزاری این دیدار در کشور مالزی گفت: برگزاری این دیدار در کشور مالزی می تواند به نفع فوتبال کشورمان باشد، چرا که اگر این بازی در کشور سوریه برگزار می شد به طور حتم وضعیت فرق می کرد، سوریه با تمام توانش مقابل ما به میدان آمد و این امر موجب می شد تیم ملی با استرس بازی کند.

مربی اسبق تیم پرسپولیس در مورد انتخاب شدن جهانبخش و آزمون در جمع برترین های آسیا اظهار داشت: معتقدم در کنفدراسیون فوتبال آسیا کارشناسان خبره زیادی وجود دارند که در رابطه با انتخاب بهترین بازیکنان اظهار نظر می کنند. به شخصه بعید می دانم که بخواهند اعمال نفوذ کنند حق بعضی از بازیکنان را نادیده بگیرند.

پنجعلی درباره عملکرد تیم ملی در این 4 بازی اخیر عنوان کرد: به نظر من تیم ملی در تهران مقابل قطر شانس آورد که با شکست مواجه نشد، در سایر مسابقات تاکنون نمایش دلچسبی را ارائه داده است در صورتی که بتواند به همین روند مثبتی که در پیش گرفته ادامه بدهد به طور حتم می تواند به راحتی هر چه تمام تر جواز حضور در مسابقات جام جهانی 2018 را کسب کند.

بازیکن اسبق فتح تهران در مورد جوانگرایی تیم ملی در این برهه زمانی تصریح کرد: معتقدم تیم ملی جای بازیکنان جوان نیست، چرا که هیچ مربی دوست ندارد از بازیکنان جوان در ترکیبش استفاده کند. در لیست تیم ملی باید نفرات با تجربه حضور داشته باشد در حال حاضر 22 بازیکن خیلی خوب در ترکیب تیم ملی وجود دارد تیم ملی با همین افراد تاکنون نتایج درخشانی را در بازی هایش کسب کرده است.

وی درباره کیفیت لیگ گفت: به نظر من لیگ نباید پشت سر هم و برای مدتی طولانی نعطیل شود. هر چه لیگ ما با کیفیت بیشتری برگزار شود به طور حتم در آینده سبب خواهد شد پیشرفت بهتری در بازیکنان تیم ملی ایجاد شود.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره دیدارهای تدارکاتی نه چندان با کیفیت برای تیم ملی از زمان حضور کی روش بر روی نیمکت تیم ملی بیان کرد: طبیعی است تیم ملی نمی تواند با چنین تیم هایی دیدارهای تدارکاتی برگزار کند. متاسفانه مدیریت ضعیف فدراسیون باعث شده تا تیم ملی نتواند مقابل تیم های قدرتمند جهان بازی انجام دهد و همین عوامل سبب خواهد شد تا فوتبال کشورمان در مقابل تیم های بزرگ با مشکل مواجه شود. بهتر است در این باره مسئولان بیایند شفاف سازی کنند که کادر فنی تیم ملی درخواست بازی با تیم های بی کیفیتی دنیا را در نظر دارد، اگر غیر از این هست بهتر است مسئولان بیایند پاسخگو باشند.تمام این عوامل منجر خواهد شد تا لطمات جبران ناپذیری به پیکره فوتبال کشورمان در آینده وارد شود.

پنجعلی در پایان درمورد اینکه چرا با توجه به عملکرد تیم ملی بازیکنان این تیم در باشگاه های نه چندان مطرح اروپایی بازی می کنند، خاطر نشان کرد: باید واقعیت ها را پذیرفت چرا که زیر ساخت های ضعیفی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در فوتبال کشورمان وجود دارد. در صورتی که بیشتر کشورهای دنیا در حال حاضر برای تیم های پایه خودشان بازی های با کیفیتی را در نظر می گیرند تا زمانی که به رده بزرگسالان راه می بابند مقابل تیم های درجه اول اروپایی با تجربه برای کشورشان به میدان بروند. اما متاسفانه این امر در کشور ما وجود ندارد. در حال حاضر هم دو تیم پرسپولیس و استقلال از داشتن یک استادیوم اختصاصی عاجزند که این برای کشوری به دنبال کسب بهترین جایگاه در رنکینگ فیفا است خیلی شرمسار و ناامید کننده است.تنها می توانم نتایج اخیر تیم ملی را خلاقیت و هوشیاری بازیکنان بیان کنم. فوتبال ما در آسیا هیچ حرفی برای گفتن ندارد چرا که بیشتر باشگاه های ما در لیگ قهرمانان آسیا در همان مراحل مقدماتی از گردونه رقابت ها حذف می شوند.تیم های پایه و بزرگسالان ما الان چند سال است که نتوانسته اند به عنوان قهرمانی آسیا دست یابند. متاسفانه از لحاظ در آمد زایی هم باشگاه ها در وضعیت نامناسبی به سر می برند بیشتر مدیران باشگاه ها به دنبال غارت و چپاول هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار