بیرجند؛

پایش باقی مانده های آنتی بیوتیک در گوشت طیور خوسف

پایش باقی مانده های آنتی بیوتیک در گوشت طیور صنعتی شهرستان خوسف به صورت مستمر انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛رییس شبکه دامپزشکی خوسف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف آنتی بیوتیک در مرغداری ها و رعایت دوره ممنوعیت مصرف دارو قبل از کشتار در گوشت مرغ مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.

محمودی افزود: در این پایش در راستای اجرای تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی از مرغداری هایی که در روزهای پایانی دوره پرورش قرار دارند، بصورت تصادفی نمونه برداری شده و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان جهت انجام آزمایش ارسال می شود.

وی با بیان اینکه اگر چه مصرف دارو در هنگام نیاز، سلامت دام و طیور را تضمین می کند،گفت: همین دارو چنانچه در زمان نامناسب یا با دوز بیش از اندازه تجویز شود، می تواند برای مصرف کننده گوشت مشکلاتی را در برداشته باشد.

رییس شبکه دامپزشکی خوسف افزود:نظارت بر عدماستفاده از داروهای غیرمجاز، رعایت دوره پرهیز دارویی قبل از کشتار، جزء وظایف مهم دامپزشکی و تضمین کننده سلامت گوشت برای مصرف کننده است.

محمودی گفت:زمانی که دارویی به دام و طیور تزریق یا خورانده می شود، اگر مقداری از این دارو در بدن دام و طیور باقی بماند، این باقی مانده دارویی به عنوان یک ماده مضر، سلامت انسان را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: از افراد درخواست می شود فرآورده های خام دامی خود را از مراکز مجاز مورد تأیید دامپزشکی و دارای برچسب مشخصات وکد رهگیری تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی دامپزشکی به شماره1512 و یا با تماس با شماره 05632473413 اعلام نمایند .

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار