تقویت توان رزمی افغانستان با جنگنده‌های A-29

فرمانده نیروی هوایی ارتش افغانستان گفت: این نیرو بزودی هواپیماهای تهاجمی «A -29» را وارد عملیات خواهد کرد.

تقویت توان رزمی افغانستان با جنگنده‌های A-29به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال عبدالوهاب وردک فرمانده نیروی هوایی ارتش افغانستان در مقر فرماندهی نیروی هوایی ارتش افغانستان در غرب کشور با بیان اینکه بزودی از جنگنده‌های تهاجمی «A -29» که قدرت تخریبی بالایی دارند، برای سرکوب گروه های داعش و القاعده استفاده خواهد شد، اظهارداشت:  هم اکنون بیش از ١٠٠ تن از افسران این نیرو در کشورهای خارجی سرگرم آموزش خلبانی هستند و تا سال آینده این عده نیز به جمع خلبانان کشور افزوده خواهند شد.

وی، نقش نیروی هوائی ارتش را در سرکوب گروه های تروریستی در نقاط مختلف کشور بسیار مهم دانست و گفت که در ماه های گذشته نیروی هوائی افغانستان گروه داعش را در شرق کشور به شدت سرکوب کرده است.

فرمانده نیروی هوائی ارتش افغانستان افزود که این نیرو با جنگنده ها و بالگردهای نظامی شمار زیادی از عناصر گروه تروریستی را در مخفی گاه های خود مورد حمله قرار داده و آنان را به هلاکت رسانده‌اند.

سرهنگ «هدایت الله» فرمانده نیروی هوائی ارتش در هرات نیز گفت که خلبانان و سایر پرسنل نیروی هوائی هرات نیز برای انجام هرگونه عملیات هوائی علیه تروریست ها آمادگی دارند.

نیروی هوائی ارتش افغانستان در غرب افغانستان شامل ولایت های «هرات»، «فراه»، «غور»، «بادغیس» و «نیمروز»، دارای سه بالگرد نظامی است.

در زمان حاضر نظامیان آمریکایی و ناتو نیروهای دولتی افغانستان را در عملیات علیه گروه های مخالف مسلح دولت پشتیبانی می کنند.

پیام آفتاب نوشت: ارتش افغانستان در یک سال گذشته چهار فروند بالگرد نظامی پیشرفته از هند دریافت کرده است. آمریکا نیز قرار است، جنگنده های پیشرفته ای در اختیار افغانستان قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار