گلستانی جم:

برخی افراد مانع پیشرفت دو و میدانی می شوند/زحمات مربیان استعدادیاب نادیده گرفته می شود

مربی نیمه استقامت کشورمان گفت: برخی افراد مانع پیشرفت دو و میدانی در سال های آینده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دو و میدانی یکی از رشته های پایه و مادر ورزش های کشورمان است که نیازمند افرادی کارآمد در پست های اجرایی است اما در چند سال اخیر این رشته ورزشی شاهد حضور افراد غیر متخصص در بدنه اصلی خود است.

بسیاری از استان های کشور دارای مربیان کاربلدی در رشته دو و میدانی هستند اما این افراد به علت کم توجهی مسئولان هنوز نتوانسته اند به جایگاه واقعی خود در این رشته ورزشی دست یابند.

در حال حاضر افراد توانمندی در فدراسیون دو و میدانی حضور دارند اما متاسفانه این نفرات تاکنون در پرورش استعدادها در استان ها ناموفق بوده اند، این در صورتی است که در حال حاضر بیشتر مربیان بومی استان ها از وضعیت اخیر فدراسیون در انتخاب کمیته فنی مخالف هستند و معتقدند که بعضی از آنها صلاحیت حضور در این کمیته مهم برای تصمیم گیری درباره برنامه ها و اردوهای تیم ملی دو و میدانی را ندارند.

بسیاری از مسئولان دو و میدانی به جای خدمتگزاری در این رشته ورزشی و کمک به افراد کم تجربه برای رشد و ارتقای هر چه بیشتر این ورزش در میادین بین المللی، به فعالیت های اقتصادی روی آورده اند و بعد از مقامی که دارا هستند سوء استفاده کرده و برخی از آنها در سفرهای برون مرزی به جای تمرکز کردن به دنبال کارهای اقتصادی خودشان هستند.

بر همین اساس روح اله گلستانی جم مربی دوهای استقامت کشورمان بیان کرد: دوست ندارم کیهانی را خراب کنم اما وی در مدیریت اشتباهات زیادی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فیروزی دارای چند مقام از جمله مشاوره سازمان تیم ملی، رییس سازمان برگزاری مسابقات لیگ دو و میدانی، مسئول و رئیس نوجوانان و نونهالان و جوانان کشور و فروشنده برندهای انواع کفش میخی ، راحتی و انواع البسه با قیمت های سرسام آور است. اما تاکنون در هیچ کدام از سمت های خود نتوانسته کمکی به فدراسیون دو و میدانی کند.

مربی دو و میدانی درباره غیاثی گفت: غیاثی به دلیل تجربه های بالا و مقام هایی که برای دو ومیدانی کسب کرده لیاقت چند مسئولیت در فدراسیون را دارد. افرادی مانند غیاثی که همواره دلشان به حال دو و میدانی می سوزد، چندین بار در فدراسیون های قبل نشان دادند که هیچ گونه تاثیرگذاری مثبت در ارتقا دو و میدانی کشورمان نداشتند.

 پیشکسوت دو و میدانی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان در گذشته منتقد سرسخت کیهانی و اقداماتش بودند اما اکنون این افراد در فدراسیون دارای پست و مقام هستند و به طور حتم با این رویه دو و میدانی نمی تواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار