مشهد؛

تدارک ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران رضوی از مشهد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: چهار هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران امام رضا(ع) از مشهد به شهرهای مقصد خود در دهه ی پایانی ماه صفر درنظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسن واحدی در همایش مدیران موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی، با اعلام اینکه اجرای برنامه‌های 28 صفر و اربعین باید توسط مردم انجام شود، اظهار کرد: دولت نیز تمامی تلاش خود را می‌کند تا به‌عنوان بخش حمایت‌‌گر مردم در این برنامه‌ها، فضای همدلی و مشارکت آنان را فراهم کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های 28 صفر در قالب ستاد و کارگروهی از قبل برنامه‌ریزی‌شده است و مدیریت می‌شود، 250 برنامه برای 28 صفر در مشهد و جاده‌های منتهی به آن برنامه‌ریزی‌شده است و در این مدت برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی تعداد ایستگاه‌های صلواتی در جاده‌های خراسان رضوی را 216 ایستگاه برشمرد و تصریح کرد: همچنین هم‌زمان با ایام 28 صفر، 300 تا 400 ایستگاه صلواتی در مشهد مستقر خواهد شد.

واحدی با بیان اینکه همکاری و مشارکت خوبی با 10 استان کشور ازجمله سمنان، گیلان، مازندران، خراسان شمالی وجنوبی در مدیریت برنامه‌های ایام 28 صفر برقرار شده است، اظهار کرد: خراسان رضوی 49 پایگاه امداد و نجات فعال در این مدت خواهد داشت، دیگر استان‌های اطراف 50 تا 60 پایگاه امداد و نجات ثابت در جاده‌های منتهی به استان را مدیریت و نظارت می‌کنند.

وی به لزوم ملی شدن برنامه‌های 28 صفر به منظور همکاری سایر استان‌های کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این امر موجب خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به زائران امام رضا (ع) خواهد شد.

واحدی خدمت به زائران را فعالیتی بزرگ برای ترویج و حفظ فرهنگ رضوی دانست و گفت: درصورتی‌ که مشارکت تمامی استان‌ها را در این رویداد و در سطح ملی داشته باشیم قطعا نتایج بسیار خوبی کسب می‌کنیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در ایام 28 صفر تا این لحظه 180 مدرسه برای اسکان زائران در مشهد آماده شده است و سازمان‌هایی از جمله شهرداری، بسیج و سپاه هم در حال آماده کردن مکان‌هایی برای اسکان زائران در ایام 28 صفر هستند.

وی با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های مهم ایام 28 صفر در سال آینده مدیریت زائران توسط شرکت‌های حج و زیارت خواهد بود، افزود: در مشهد 350 شرکت حج و زیارت فعال هستند که این امر می‌تواند در خدمت‌رسانی بیشتر به زائران امام رضا(ع) نقش مهمی ایفا کند.

واحدی به طرح زیارت سالمندان خراسان رضوی که تاکنون امکان زیارت حرم مطهر را پیدا نکردند اشاره و تصریح کرد: این طرح سه‌شنبه هرهفته برپا می‌شود. تاکنون از 15 هزار سالمند شناسایی‌شده در استان، 8 هزار زائر توفیق زیارت حرم مطهر را همراه با استقبال و پذیرایی آستان قدس در قالب ارائه غذای حضرت رضا(ع) یافتند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.