نیازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نانو پودر از بین برنده موش، سازگار با محیط زیست/ ۴۲ درصد محصولات کشاورزی دنیا را موش‌ها از بین می‌برند

مخترع ایرانی برای نخستین بار در دنیا محصولی عاری از هر نوع سم برای از بین بردن موش‌ها تولید کرده است .

اکبر نیازی واقف عضو انجمن مخترعان ایران و هلند در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار داشت : نانو پودری که مخترع ایرانی اختراع کرده است از بین برنده موش‌ها بوده و سازگار با محیط زیست است. 

وی ادامه داد : استفاده از خوراکی‌های خوشمزه در این نانو پودر در کنار موادی که باعث انسداد سیستم گوارشی می‌شود، منجر به عدم هضم غذا توسط موش می‌شود.

نیازی تصریح کرد: سولفات کلیسم موجود در این نانو پودر با تولید گاز در معده موش و عدم توانایی موش برای رفع این گاز، منجر به مرگ آن می‌شود.

نیازی افزود: موش‌ها پس از خوردن این ماده دچار حالت خواب آلودگی می‌شوند و به لانه‌شان باز می‌گردند و در همان‌جا نیز می‌میرند که این باعث می‌شود لاشه‌هایشان در محیط پراکنده نشود.

وی یکی از حسن‌های بزرگ این نانو پودر اختراعی که به تازگی به تولید انبوه نیز رسیده است را نداشتن سمیت عنوان کرد و افزود: حسن دیگر این اختراع در آن است که دیگر حیوانات با خوردن این ماده آسیبی نمی‌بینند و اضافات این ماده نیز به علت برخورداری از مواد پروتئینی به عنوان کود کشاورزی استفاده می‌شود.

نیازی با یادآوری این موضوع که ۴۲ درصد از محصولات کشاورزی دنیا توسط موش‌ها از بین می‌روند، گفت: این نانو پودر برای محصولات کشاورزی، شهرداری‌ها، انبار محصولات خوراکی، حتی منازل و فاضلاب‌هایی که موش مزاحم در آن‌جا وجود دارد، قابل استفاده است.

این مخترع گفت:امیدوارم با ارائه این محصول در ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، این اختراع با استقبال مخاطبان مواجه شود تا ضمن حفظ محصولات کشاورزی بتوانیم از محیط زیست، آب و خاک کشور نیز حفاظت کنیم.

وی ضمن اشاره به میزان مصرف ماهانه سم مبارزه با موش‌ها در کلان‌شهرها، تصریح کرد: به طور متوسط، ماهانه یک تن و 200 کیلو گرم سم در کلان‌شهرها استفاده می‌شود که از طریق آب به لایه‌های خاک نفوذ کرده و باعث آلودگی آن‌ها می‌شود.

نیازی ضمن تأکید بر این موضوع که برای نخستین بار در دنیا محصولی عاری از هر نوع سم برای از بین بردن موش‌ها تولید شده است، تصریح کرد: این محصول دارای تأییدیه سازمان کشت نباتات و وزرات بهداشت است.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته با شعار فناوری‌های نوین، رونق تولید و توسعه صادرات از شانزدهم تا نوزدهم آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
کجا میشه این نانو پودرو تهیه کرد؟؟
آخرین اخبار