حماس قانون ممانعت از پخش اذان را در فلسطین اشغالی خطرناک توصیف کرد

جنبش حماس درباره پیامدهای قانون ممانعت رژیم صهیونیستی از پخش اذان در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس درباره پیامدهای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ممانعت از پخش اذان از بلندگوهای مساجد هشدار داد.

حماس با صدور بیانیه‌ای این تصمیم را خطرناک توصیف کرد و افزود: ممانعت از اذان به معنای تحریک علنی احساسات مسلمانان در هر جای جهان است و دخالتی مردود در عبادات و شعائر دینی است.

این جنبش ادامه داد این طرح به معنای نادیده گرفتن قوانین و منشورهای بین المللی است که همه را مکلف به حمایت از مقدسات و حقوق دینی و تاریخی ملت ها می کنند.

این بیانیه از جامعه بین المللی و نهادهای حقوقی و بین المللی خواست با دخالت فوری مانع هتک حرمت مساجد مسلمانان شوند.

کمیته وزارتی امور قانون‌گذاری در کابینه اسرائیل اخیرا پیش نویس قانونی را برای عرضه به پارلمان اسرائیل تصویب کرد که براساس آن بلندگوها برای پخش اذان نباید در مساجد اسلامی فعال شوند.

این پیش نویس پس از آن تهیه شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این قانون حمایت کرد و در نشست کابینه تصریح کرد، این قانون با هدف حمایت از آرامش تهیه شده است.

مفتی اعظم قدس و سرزمین ‌های فلسطین نیز اقدام کابینه رژیم صهیونیستی را در تصویب قانون منع پخش اذان از بلندگوهای مساجد محکوم کرد. 

شیخ «محمد حسین» گفت: تصویب این قانون به مثابه ادامه سیاست‌های سوزاندن، تخریب و بستن مساجد است. 
مفتی قدس تصریح کرد: این گونه اقدامات، پیامدهای وخیمی برای منطقه به دنبال خواهد داشت که مسئولیت آن متوجه رژیم صهیونیستی است. 

«رأفت علیان» یکی از رهبران جنبش فتح در اینباره گفت: اقدام اشغالگران در منع پخش اذان در مساجد قدس، یک جنگ دینی است. 

وی افزود: همه گروه‌ها و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین باید با اینگونه تصمیمات که ماهیت درگیری با اشغالگران را تغییر خواهد داد، مقابله کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار