هشدار مرکل در مورد گسترش اختلافات بر سر بحران آوارگان

صدراعظم آلمان با اشاره به پیروزی ترامپ در آمریکا، درباره احتمال گسترش اختلاف در خصوص بحث آوارگان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به مردم این کشور هشدار داد، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند باعث شعله ور شدن بحث و جدل ها درباره آوارگان شود.

مرکل در واکنش به پرسش خبرنگاران درباره تاثیر پیروزی ترامپ در انتخابات بر موضوع پذیرش آوارگان در آلمان گفت: اکنون باید عزم خود را برای یک آلمان روشنفکر، جزم کنیم.

وی افزود: شان و مقام همه انسان ها باید از تعرض به دور باشد و این موضوع به مذهب، اصالت، سوگیری های جنسی یا سایر ویژگی های آنها وابسته نیست.

صدر اعظم آلمان گفت: آنچه که ما را در این مسیر راهنمایی می کند از این قرار است. ما از چنین طرز فکری حمایت می کنیم.

ترامپ پیشتر در سخنان خود، تصمیم آنگلا مرکل مبنی بر صدور مجوز ورود بیش از یک میلیون آواره به آلمان را تصمیمی از سر دیوانگی خواند و ادعا کرد این اقدام باعث افزایش میزان جرم و جنایت در این کشور شده است. زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان نیز پیشتر، ترامپ را پیشتار یک جنبش بین المللی شوونیستی و خودکامه نامیده بود.

بر اساس پیش بینی های انجام شده، مرکل برای چهارمین بار در انتخابات آلمان که ماه سپتامبر سال آینده برگزار می شود، پیروز خواهد شد. این در حالی است که سیاست های مرکل مبنی بر گشودن درها به روی آوارگان، مراتب خشم بسیاری از رای دهندگان آلمانی را فراهم کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار