همدان؛

معرفی همدان به عنوان استان برتر در حوزه فعالیت سمن‌ها

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در هیئت نظارت استان همدان گفت: همدان، استان برتر در حوزه فعالیت سمن‌ها شناخته شده است.

معرفی همدان به عنوان استان برتر در حوزه فعالیت سمن‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاطمه شیرانی در مراسم اختتامیه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد استان اظهار داشت: طرح توانمندسازی این دوره با هدف توانمند سازی و نحوه مشارکت و شناخت ظرفیت‌های سمن‌ها، نحوه تعامل دولت و تشکل‌ها و نحوه شناساندن ظرفیت های اجتماعی تشکلها برگزار شد و در پایان دوره گواهی پایان دوره به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره توانمندسازی سمن‌ها در شهریور ماه عنوان کرد: این دوره دومین مرحله توانمندسازی سمنهای استان همدان در سال‌جاری بود که در دوره نخست 120 نفر از مدیران و اعضای شورای مرکزی سمن ها حضور داشتند و در این دوره هم حضور مدیران و اعضای سمن‌ها قابل توجه بود.

این فعال سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد بیش از 60 درصد از سمن های شهرستان در این دوره توانمندسازی حضور یافتند گفت: در استان همدان 328 سمن داریم که در 8 اتاق فکرو 4 کمیته ساماندهی شدند.

وی تشریح کرد: کمیته‌های مذکور عبارتند از  کمیته کودک، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، سیاست‌گذاری، روابط عمومی و اطلاع رسانی و اتاق‌های فکر در موضوعاتی نظیر محیط زیست، بهداشت و درمان، ادبی هنری، اعتیاد و... فعال هستند.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد در هیئت نظارت با تإکید بر این امر که ما معتقدیم در سمن ها باید از خرد جمعی و چرخش مسئولیت استفاده شود بیان کرد: امید است در حوزه ترافیک، امور فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، برنامه مدونی در سال 96 ایجاد شود و برنامه استراتژیک سمن ها که در هفته با تشکیل یک جلسه پیگیری می‌شود تدوین شود.

وی با بیان اینکه سمنها با محوریت سه عنصر آگاهی، اعتماد سازی و مشارکت پذیری در هم‌سویی با دولت در ارائه خدمت به جامعه گام برداشته‌اند گفت: برای اولین بار با کار شبکه‌ای که سمن‌های استان همدان داشتند توانستند سرلوحه سمن‌های کشور قرار بگیرند و در همایش کلی بروجرد در حوزه فعالیت سمن‌ها، همدان استان برتر شناخته شد.

انتهای پیام/ د
برچسب ها: سمن ها ، همدان ، استان برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار