یاسوج؛

پرونده قطع درختان مختاربویراحمد روی میز دستگاه قضا

دادستان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گزارش خبری پخش شده از شبکه دنا دست متجاوزان به منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را رو کرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پخش گزارش شب گذشته قطع درختان کهنسال بلوط در روستای مختار بویراحمد که توسط خبرنگار باشگاه خبرنگاران تهیه شده بود و از بخش خبری شبکه دنا پخش شد واکنش های زیادی را در بین مسولان و مردم استان در پی داشت.

دادستان مرکز استان امروز با حضور در محل وقوع تخلف، متهمان مرتبط با این فاجعه زیست محیطی را به دادگاه فراخواند.


مهرداد کرمی که از طریق پخش اخبار از شبکه استانی دنا در جریان این حادثه قرار گرفته بود امروز به همراه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با سفر به محل مورد نظر از نزدیک تخلف صورت گرفته را بررسی کرد.


وی با تقدیر و تشکر از صدا و سیمای استان و با بیان اینکه منابع طبیعی تاکنون هیچ گونه اطلاعی در این خصوص به دستگاه قضایی نداده است گفت:پیگیری این موضوع توسط صداوسیمای استان موجب شد تا ما از قطع درختان بلوط در این روستا با خبر شویم و دستور رسیدگی ویژه به این پرونده را صادر کنیم.


دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه قطع درختان بلوط و تجاوز به عرصه های جنگلی به طور ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار می گیرد افزود: ضابطان جنگلبانی و دادگستری موظفند وقوع هر جرمی در این حوزه را به صورت کتبی حداکثر یک ساعت بعد از وقوع به دادستان اطلاع دهند و دستورات قضایی را اخذ کنند.

بهشتی فر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: متخلفان 164 اصله درخت بلوط را با بیل مکانیکی و اره برقی قطع و برای امحاء آثار جرم، ریشه های آن ها را آتش زده اند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات قرق بان منطقه که خود با متجاوزان به عرصه های طبیعی و جنگلی درگیری فیزیکی داشته، تا کنون 4 پرونده تشکیل و آماده ارجاع به دادستان مرکز استان شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.