یکی از پیامدهای برکسیت؛

پرداخت ده پوند از سوی انگلیسی‌ها برای سفر به اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا طرحی را برای بررسی سوابق افراد خارجی پیش از ورودشان به این اتحادیه، ارائه می‌کند.

پرداخت ده پوند از سوی انگلیسی‌ها برای سفر به اتحادیه اروپا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، وزرای داخلی اتحادیه اروپا در هفته جاری طرحی را به بحث می‌گذارند که براساس آن مردم انگلیس (در پی برکسیت) برای سفر به کشورهای عضو اتحادیه باید 10 پوند بپردازند.

«جولیان کینگ،» کمیسر امنیتی اتحادیه اروپا سه‌شنبه مدارک این طرح را به مطبوعات ارائه می‌دهد. وی هدف این برنامه را مقابله با تروریسم بین‌المللی اعلام کرد.

کینگ در نخستین مصاحبه خود از زمان آغاز خدمتش در این پست اعلام کرد راه‌اندازی یک سامانه برای بررسی سوابق کسانی که از خارج به اتحادیه اروپا وارد می‌شوند، در هفته جاری مطرح می‌شود.

وی در این خصوص گفت: «این طرح به ما اجازه می‌دهد پیش از ورود افرادی که قصد دارند به اتحادیه اروپا سفر کنند، اطلاعاتی درباره آنها بدست آوریم.»

احتمالاً پس از رسمی شدن این طرح انگلیسی‌ها و شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه نیستند برای سفر به 26 کشور عضو اتحادیه اروپا باید به صورت آنلاین ثبت‌نام و مبلغی را پرداخت کنند.

در حال حاضر افرادی که پاسپورت انگلیس را دارند بدون اقدام برای گرفتن ویزای کوتاه مدت می‌توانند در منطقه شنگن تردد کنند؛ اما خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالاً سفر این افراد به اتحادیه را محدود میکند. البته این اقدام بخشی از برنامه کلی‌تری به منظور مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار