موگرینی برنامه‌ای اجرایی برای مسائل امنیتی اروپا ارائه کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برنامه اجرایی درباره مسائل امنیتی و دفاعی را به وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز برنامه اجرایی درباره مسائل امنیتی و دفاعی را به وزرای خارجه کشورهای عضو ارائه کرد.

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا نوشت: فدریکا موگرینی، نماینده عالی، امروز برنامه اجرایی امنیتی و دفاعی را ارائه کرده است تا چشم‌انداز برنامه ریزی شده برای استراتژی جهانی اتحادیه اروپا را عملیاتی کند. این برنامه با استقبال وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا که در بروکسل گردهم آمده اند، مواجه شد و در نشست بعدی شورای اروپا در دسامبر 2016 به سران و دولت های اتحادیه اروپا ارائه می شود.

موگرینی در نامه‌ای به همه وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا پیش از نشست، نوشت: «برای اکثر اروپایی ها امروز امنیت یکی از مهمترین اولویت ها است. و همه خیلی خوب می دانیم که با وجود بی ثباتی های عمیقی که ما را محاصره کرده است، تا زمانی که با هم به عنوان یک اتحادیه واقعی،کار کنیم، امن تر و قدرتمندتر هستیم.»

نماینده عالی اتحادیه اروپا تاکید کرد این برنامه اجرایی، یک سال پس از درخواست فرانسه برای اتحاد بیشتر اروپایی ها در پی حملات تروریستی در پاریس و کمتر از چهار ماه پس از ارائه استراتژی جهانی اتحادیه اروپا ارائه می شود.

 وی توضیح داد: «دیگر برای بحث‌های تئوری یا غیرعملی درباره مسائل دفاعی اروپا فرصت نداریم. این برنامه درباره کارهای واقعی از همین فردا و با همکاری همه است.»

در برنامه اجرایی، سطحی از اهداف برای امنیت و دفاع اروپا ارائه می شود و درباره سه اولویت تمرکز شده است: ایجاد توانایی در اتحادیه اروپا برای واکنش کامل‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر به بحران‌ها؛ افزایش بیشتر ظرفیت امنیتی و دفاعی شرکای ما در اتحادیه اروپا؛ و تقویت ظرفیت اتحادیه اروپا برای محافظت از شهروندان، و تامین امنیت داخلی و خارجی کشورهای عضو اتحایه اروپا به شکل جامع و کامل.

برنامه اجرایی مجموعه اقداماتی را ارائه می دهد تا اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن بتوانند به طور کامل این سطح از آرمان ها را با همکاری ناتو و در چارجوب نظام سازمان ملل، به طور کامل به مرحله اجرا درآورند. این پیشنهادها تقویت واکنش سریع اتحادیه اروپا به بحران ها، تقویت همکاری میان ساختارهای مدنی و نظامی، ایجاد سیستم بررسی هماهنگ سالانه هزینه های دفاعی و بررسی ظرفیت همکاری سازمان یافته در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را درباره مسائل امنیتی و دفاعی  شامل می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار