کاخ‌سفید: اوباما لایحه ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را وتو خواهد کرد

کاخ‌سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا هر گونه لایحه‌ای را که مانع از صادرات هواپیماهای مسافربری به ایران شود، وتو خواهد کرد.

کاخ‌سفید: اوباما لایحه ممنوعیت فروش هواپیما به ایران را وتو خواهد کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد وی هر گونه لایحه‌ای که را که مانع از فروش هواپیماهای مسافربری به ایران شود، وتو خواهد کرد.   

کاخ‌سفید هشدار داد شرکای واشینگتن مانع‌تراشی بر سر راه نقل‌و‌انتقال مالی فروش هواپیماهای مسافربری را نقض توافق هسته‌ای ایران قلمداد خواهند کرد.

در ادامه گزارش آمده است: قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین تلاش‌های خود برای جلوگیری از فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس به ایران، قصد دارند لایحه دیگری را به تصویب برسانند. این در حالی است که طبق مفاد «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) فروش این هواپیماها به تهران بلامانع است. این توافق‌نامه تابستان سال گذشته، به امضای نمایندگان ارشد سیاسی ایران، آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان رسید و در اوایل سال جاری میلادی، اجرایی شد.    

انعقاد قراردادهای خرید بیش از 200 فروند هواپیمای مسافربری از شرکت‌های هواپیمایی «بوئینگ» آمریکا و «ایراباس» فرانسه، از نخستین اقدامات تهران پس از حصول توافق‌نامه هسته‌ای بود که با هدف توسعه و نوسازی ناوگان هوایی این کشور صورت گرفت. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: برخی از قانونگذاران کنگره معتقدند لغو قرارداد فروش هواپیما به «ایران‌ایر»، باعث از بین رفتن برخی مشاغل در شرکت هواپیمایی بوئینگ خواهد شد. مخالفان این قرارداد نیز می‌گویند ایران ممکن است از این هواپیماهای مسافربری برای انتقال نیروهای نظامی به سوریه استفاده کند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار