رایزنی تلفنی مسکو و پاریس به امید حل اختلاف ها بر سر سوریه

«سرگئی لاوروف» و «ژان مارک ایرو» وزیران خارجه روسیه و فرانسه تلفنی درباره بحران سوریه مذاکره کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: در گفت وگوی تلفنی که به خواسته طرف فرانسوی صورت گرفت، موضوع سوریه و روابط روسیه و فرانسه در کانون مذاکرات قرار داشت.

لاوروف در این گفت وگو کشورهای غربی را از انجام اقدامات یکجانبه که موجب تشدید مناقشه در سوریه و امید واهی برای پیشرفت در حل این مساله بدون جدا کردن معارضان سوری از تروریست ها و افراط گرایان و بستن مرزهای این کشور که تروریست ها از طریق آن از خارج تقویت می شوند، برحذر داشت.

وزیرخارجه روسیه همچنین گفت که طرح اتهامات واهی و بی اساس علیه روسیه مبنی بر حمله به مراکز غیرنظامی در سوریه مانند جلوگیری از انتشار اطلاعات در مورد عملیات کشورهای غربی برای آزادی شهر موصل (از کنترل گروه داعش) غیرقابل قبول است.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رسانه های همسوی آنها درهفته های اخیر بارها مدعی شده اند که هواپیماهای روسیه و سوریه مراکز غیرنظامی شامل مدرسه و بیمارستان در برخی مناطق سوریه ازجمله حلب را بمباران کرده اند.

آخرین مورد این گونه ادعاها روزچهارشنبه از سوی جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا مطرح شد که مدعی شده بود هواپیماهای روسی پنج بیمارستان و یک درمانگاه سیار در حلب را بمباران کرده اند.

وی درهمین حال از ارائه شواهد برای اثبات این ادعا خودداری کرد و به خبرنگار راشا تودی که خواستار ارائه مدارک در این زمینه شده بود اهانت کرد.

«سرگئی لاوروف» و «ژان مارک ایرو» همچنین درخصوص مساله اوکراین و اهداف گروه چهار نورماندی برای حل و فصل بحران در این کشور و اجرای توافقنامه مینسک تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار