مشهد؛

پلمپ 32 باب عطاری فاقد مجوز فعالیت در نیشابور

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور از پلمپ 32 باب عطاری غیر مجاز عرضه کننده داروهای مخدر و قاچاق از ابتدای سال 95 تاکنون در نیشابور خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهین شوروزی گفت : طی اقدامات انجام شده در سال جاری ، در 6 ماه ابتدایی سال 95 ، 86 مورد بازرسی از عطاریهای شهرستان نیشابور و حومه به عمل آمده است که 32 باب عطاری به دلیل شدت تخلفات و عرضه و فروش داروهای مخدر و قاچاق پلمپ شد .

وی گفت : با برگزاری جلسه آموزشی در سال گذشته ، هشدار و آموزش های لازم در خصوص غیرمجاز بودن برخی اقلام در عطاری ها ، در بازرسی هایی که با همکاری پلیس اگاهی و معاونت درمان صورت پذیرفت که حدود 13000 قرص و داروی غیر مجاز با اسامی فرشته ، بومبا ، فت فست و انواع قرص های ترامادول و پودر ناس ، 400 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و 1465 عدد انواع پماد و روغن و پودر غیر مجاز کشف و ضبط گردید .

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطر نشان کرد : طبق پروانه کسب عطاری و قوانین موجود در آن این صنف فقط مجاز به فروش گیاهان داروی خشک و فله و انواع عرقیجات گیاهی مجوز دار می باشند .

دکتر مهین شوروزی بابیان اینکه متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کافی شهروندان از این موضوع و تبلیغات گسترده عطاری ها تخلفات بیشماری از سوی آنها دیده می شودگفت: هم اکنون ، چندی از عطاری ها ، آرایشگاه ها و باشگاه ها محل توزیع انواع داروها و اقلام غیر مجاز شده اند.

وی از همشهریان گرامی خواست جهت تهیه انواع دارو ها ، چه با منشاء گیاهی و چه غیر گیاهی فقط از طریق داروخانه اقدام نمایند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار