نگرانی رژیم صهیونیستی از جدایی اهدافش از روسیه در منطقه

یک مقام صهیونیست گفت رژیم اسرائیل باید نگران جدایی بین اهداف خود و روسیه در خاورمیانه باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی از بیت المقدس به قلم لوک بیکر نوشت: یک مقام بلندپایه اسرائیل که هفته گذشته نشست هایی سطح بالا را در مسکو پایتخت روسیه برگزار کرد گفت اسرائیل باید نگران جدایی بین اهداف روسیه در خاورمیانه و اهداف خود باشد.

آوی دیختر رئیس کمیسیون امور خارجی و دفاعی کنست و رئیس سابق دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) افزود دیدگاه های روسیه درمورد ایران، بشار اسد رئیس جمهور سوریه و جنبش حزب الله لبنان در تضاد شدید با دیدگاه های اسرائیل است و این می تواند منبعی برای یک کشمکش بالقوه باشد.

وی اگرچه گفت مسکو از روابط خوبی که با اسرائیل دارد قدردانی می کند و روابط دیپلماتیک بین دو طرف را جدی تلقی می کند اما در اقدام علیه هر کشوری در خاورمیانه ازجمله اسرائیل که منافعش را به خطر اندازد ، درنگ نخواهد کرد.

دیختر در تشریح گفتگوهای خود با اعضای بلندپایه پارلمان روسیه، معاون وزیر دفاع و همچنین معاون رئیس شورای امنیت این کشور تصریح کرد:« شکاف بین ما و آنها عمیق و نگران کننده است.» وی گفت:«‌ روسیه فکر می کند یک ابرقدرت است و همین گونه عمل می کند».

مقامات روسی درحال حاضر به درخواست ها برای اظهارنظر درباره روابط روسیه با اسرائیل پاسخ نداده اند.

درحالی که روسیه به شدت در درگیری های سوریه دخیل است و در حمایت از بشار اسد علیه افراطیون می جنگند، اسرائیل تلاش کرده است خطوط ارتباطی خود را با مسکو حفظ کند تا بتواند از خطر رویارویی اتفاقی با روسیه دور بماند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امسال سه مرتبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است.

نگرانی اصلی اسرائیل توانایی برای دفاع از مرزهای خود در برابر حمله احتمالی حزب الله است. اسرائیل سال 2006 جنگی را با حزب الله لبنان داشت. حزب الله از زرادخانه موشکی قابل توجهی برخوردار است.

جت های جنگنده و توپخانه اسرائیل طی دو سال گذشته حملاتی را علیه کاروان های حامل تسلیحات در جنوب سوریه انجام داده اند. اسرائیل مدعی است این تسلیحات درحال ارسال برای حزب الله بوده است.

از دیدگاه اسرائیل، ایران بزرگ ترین تهدید در منطقه است و برای مقابله با اسرائیل هر اقدامی که بتواند، چه به طور مستقیم و چه ازطریق نمایندگان خود یعنی حزب الله و اسد، انجام خواهد داد. این در حالی است که روسیه با هیچکدام از این بازیگران مشکلی ندارد.

دیچر در مورد مسکو تصریح کرد:« آنها حزب الله را فرمانبردار ایران در سوریه و لبنان می دانند و از این گروه شبه نظامی شیعه که در عراق و سوریه فعال است حمایت می کنند. روسیه، ایران و گروه هایی را که به نمایندگی از آن فعالیت می کنند، آنگونه که برای اسرائیل تهدید به شمار می روند، خطرناک نمی داند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار