زاهدان

اجرای طرح ملی واکسینه طیور دراستان

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ازاجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل دراستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهدی حسینی گفت: 560 هزار قطعه پرنده استان با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه بیماری نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی است و به فرم های تنفسی، گوارشی و عصبی در طیور دیده شده و هر از گاهی در مزارع واحدهای صنعتی شایع می شود، اظهار داشت: طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در سیستان و بلوچستان همزمان با 11 استان کشور در 2 مرحله اجرا می شود.

وی با بیان اینکه روش مصرف آن به صورت آشامیدنی است افزود: مرحله نخست این طرح پنج آذرماه به مدت یک روز و مرحله دوم نیز سه ماه بعد از آن اجرایی خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه این طرح سال گذشته در هشت استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان اجرایی شد گفت: امسال این طرح با مشارکت سازمان دامپزشکی و سازمان بسیج سازندگی اجرا می شود به طوری که براساس پیش بینی ها بیش از 560 هزار قطعه پرنده اعم از مرغ، اردک و غیره در بیش از هزار روستای استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان هدف از اجرای این طرح را کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پر تراکم از نظر طیور صنعتی و کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح گامی مهم و تاثیر گذار در اجرای طرح های اقتصادی برداشته می شود به طوری که با

ارتقای ضریب بهداشت عمومی و امنیت در مناطق روستایی تولیدات بومی افزایش می یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار