یاسوج؛

160 هزار دانش اموز تحت پوشش برنامه های پیشگیری

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از160هزار دانش آموز زیر پوشش برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس هستند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرکل آموزش وپرورش استان در همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در آخرین روز این هفته در یاسوج برگزار شد گفت:این تعداد با عنوان مدارس عاری از خطر در 126مدرسه، مهارت های مقابله ای در 158 مدرسه؛ مدارس مراقبت در 946 مدرسه و مهارت مراقبت از خود در672 مدرسه در حال اجراست.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه بیشتر این برنامه ها در دوره متوسطه اجرا می شود افزود:برگزاری کارگاه ویژه خانواده های دانش آموزان با عنوان سبک فرزند پروری، مهارت های زندگی، پیشگیری اولیه از اعتیاد در حال اجراست.

وی گفت:طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله به موقع و مؤثر در رفتارهای پرخطر با همکاری سازمان بهزیستی در30آموزشگاه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود:امسال برای 112هزار نفر از خانواده دانش آموزان؛90هزار دانش آموز و12هزار فرهنگی بسته های فرهنگی مشاوره ای توزیع شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت:مواد مخدر از ریشه های اساسی و مؤثر در ایجاد آسیب های اجتماعی است.

محمدی افزود:تذکر و آموزش به دانش آموزان آنان را برای مسئولیت پذیری و جامعه ای عاری از خطر آماده می کند.

وی گفت:مربیان و مشاوران مدارس می توانند به نحو مطلوب از دانش آموزان به عنوان سفیران اطلاع رسانی استفاده کنند.

ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت:دانش آموزان بهترین سفیران اطلاع رسانی به خانواده ها برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هستند.

ابراهیم رستار دبیر این همایش نیز گفت:هزار و 200اثر در13رشته آسیب های اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارائه و 90اثر برتر وتجلیل شد.

در این همایش از مسئولان آموزش و پرورش استان به عنوان استان برتر کشوری از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد وادارات آموزش وپرورش بویراحمد، گچساران وبهمئی رتبه اول تا سوم استان رادر کمیته پیشگیری از اعتیاد کسب کردند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.