فرودگاه تلعفر در غرب موصل، آزاد شد

شبکه المنار در گزارشی از آزادسازی فرودگاه تلعفر در غرب موصل، بدست نیروهای بسیج مردمی عراق خبر داد.

 فرودگاه تلعفر در غرب موصل آزاد شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه المنار، نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی)، فرودگاه تلعفر را در غرب موصل، آزاد کردند. این فرودگاه پس از پاکسازی برای تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه مورد استفاده نیروهای عراقی قرار خواهد گرفت.

گزارشگر این شبکه گفت: در چارچوب مسدود کردن ارتباط تروریست های داعش در عراق و سوریه فرودگاه تلعفر در غرب موصل آزاد شد. نیروهای بسیج مردمی پس از درگیری سخت با اعضای داعش و وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین به این گروه تروریستی، این فرودگاه را تحت کنترل کامل خود گرفتند. عملیات پاکسازی این فرودگاه همچنان ادامه دارد.

نیروهای بسیج مردمی آزاد سازی فرودگاه تلعفر را مقدمه آزاد سازی مرکز تلعفر و قطع آخرین خطوط پشتیبانی داعش میان تلعفر و موصل به شمار می آورند. قرار است این فرودگاه پس از پاکسازی برای تامین امنیت خط مرزی عراق و سوریه مورد استفاده قرار گیرد. 

«ابومحمد العتابی،» از فرماندهان بسیج مردمی عراق، گفت: فرودگاه تلعفر اکنون در محاصره کامل است و خطوط مواصلاتی تلعفر به سمت مرزهای سوریه و مناطق دیگر قطع شده است.

گزارشگر المنار گفت: گروه داعش ژوئن 2014، فرودگاه تلعفر را تحت کنترل گرفت و آن را به بزرگترین مرکز آموزشی خود در شمال غربی عراق و همچنین به زندان تبدیل کرد. مساحت این فرودگاه 18 کیلومتر مربع است و با مرکز تلعفر 9 کیلومتر و با موصل 65 کیلومتر فاصله دارد. این فرودگاه در فاصله یکصد کیلومتری مرزهای سوریه واقع شده است.

عادل الفیاض خبرنگار این شبکه در بغداد، نیز در ارتباط تلفنی گفت: نیروهای عراقی سه هواپیمای بدون سرنشین داعش را در فرودگاه تلعفر سرنگون کردند. دو خودروی بمب گذاری شده داعش نیز در روستای العباره منهدم شد. نیروهای حشد الشعبی همچنین از توقیف مقادیری سلاح و موشک مورد استفاده داعش که از آن برای هدف قرار دادن نیروهای عراقی استفاده می کرد خبر داده‌اند.

نیروهای عراقی همچنین به تعقیب اعضای داعش که از فرودگاه تلعفر و مناطق اطراف آن فرار کرده‌اند، ادامه می‌دهند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار