افشای جنایت وحشیانه دیگری از داعش؛

کشف 300 جسد نیروهای پلیس عراق در گور جمعی داعش در موصل

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر در گزارشی اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق در عملیات آزادسازی موصل، یک گور جمعی را کشف کرده‌اند.

کشف 300 جسد در گور جمعی نیروهای پلیس عراق در عملیات آزادسازی موصلبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری  آناتولی از  نیویورک، سازمان دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، در گزارشی اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق در عملیات  آزادسازی موصل  از اشغال تروریست‌های داعش، یک گور جمعی را نزدیک این شهر کشف کرده‌اند. 

این  گور جمعی در تاریخ 7 نوامبر (‌17 آبان ) در نزدیکی  موصل کشف شده است. 

این سازمان افزود تروریست های تکفیری داعش پس از اعدام حدود 300  مامور سابق پلیس عراق اجساد  آنان را  در یک پایگاه آموزشی نظامی عراق و پشت  دانشکده کشاورزی  در یک گور جمعی دفن کردند. 

 دیده بان حقوق بشر تاکید کرد نمایندگان این سازمان در تاریخ 12 نوامبر (‌ 22 آبان)  از این گور در نزدیکی روستای حمام العلیل  در 30 کیلومتری جنوب شرق موصل بازدید کردند

سازمان دیده بان حقوق بشر به نقل از شاهدان اعلام کرد به نظر می رسد گروه  تروریستی داعش صدها پلیس سابق عراق را که در اسارت این گروه بودند ، در ماه اکتبر اعدام  کرده است  و اجساد کشف شده در نزدیک منطقه حمام العلیل نیز از جمله افراد تحت اسارت عناصر داعش بودند ، که اعدام شدند.

جو استورک معاون بخش خاورمیانه  سازمان دیده بان حقوق بشر تاکیدکرد کشف این گور جمعی نشان دیگری بر جنایات  گروه تروریستی داعش در اعدام جمعی و کشتار وحشیانه نیروهای امنیتی سابق عراق در موصل و  مناطق مجاور این شهر است. 

استورک افزود: عناصر تروریستی داعش باید به  اتهام ارتکاب جنایت های ضدبشری محاکمه شوند.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۸ آبان ۱۳۹۵
هر کی که بدون جنگیدن تسلیم داعشیا بشه و فکر کنه میتونه جونشو نجات بده حقش همینه که به جای شهید شدن با خواری و خفت اعدام داعشیا بشه
آخرین اخبار