آبادان؛

اربعین حسینی نماد قدرت و اقتدار شیعه در جهان

حماسه اربعین حسینی سبب عزت مسلمانان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شرفی امام جمعه شادگان با بیان اینکه اربعین حسینی نماد قدرت و اقتدار شیعه در جهان است، گفت: این حماسه بزرگ سبب عزت مسلمانان در جهان شده است.

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شادگان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی افزود: حضور زائران در اربعین حسینی(ع) در راستای احیای عاشورا، قرآن و اسلام ناب محمدی(ص) انجام می‌شود و استقبال ملت مسلمان ایران و جهان از این همایش بزرگ نشان از عمق نفوذ مکتب حسینی در جهان دارد.

وی، اربعین حسینی را نماد عزت، اقتدار و یک حرکت وحدت آفرین در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: این حرکت عظیم باید نشان دهد که اسلام و مسلمانان در اتحاد، اتفاق و نهایت قدرت قرار دارند، هدف اساسی دشمن همین افتراق و دشمنی در میان جامعه اسلامی برای تضعیف امت اسلام است.

امام جمعه شادگان افزود: اقتدار اسلام محمدی در گردهمایی اربعین حسینی برای جهانیان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی در فراز دیگری از خطبه های با تبریک فرا رسیدن این هفته وگرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار نظام  امام خمینی(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای بسیجی  با اشاره به برکات حضور بسیج در کشور گفت: بسیج با تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) توانست تا به امروز از آرمانها وارزش های انقلاب و نظام اسلامی به خوبی پاسداری کند.

حجت الاسلام شرفی افزود: هفته بسیج، بزرگداشت جانفشانی هایی است که برای سربلندی و سرافرازی این سرزمین صورت گرفته است.

وی گفت: بسیج تشکلی خود جوش از مردم خداجو، مخلص و فداکار است که برمبنای فرهنگ اسلام ناب محمدی و از همدلی و همراهی یکایک افراد مومن با یکدیگر برای پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

امام جمعه شادگان در پایان خطبه های خود با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی بسیجیان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، بیان کرد: امروز وظیفه و مسئولیت بسیجیان اگر مهمتر و حساس‌تر از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نباشد، کمتر از آن نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.