امیررضا مافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جو ادبیاتمان شبیه شوخی شده است

نویسنده «وضعیت بنفش» معتقد است، جو ادبیاتمان شبیه شوخی شده و در چنین فضایی نمی‌توان خیلی حرف جدی زد.

امیررضا مافی، شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: جو ادبیاتمان در شرایطی که تیراژ کتاب‌ها به هزار نسخه رسیده و انتشار متن در فضای مجازی حدود ده هزار لایک می‌خورد، شبیه شوخی شده است و در چنین فضایی نمی‌توانیم خیلی حرف جدی بزنیم.
 
وی افزود: جامعه امروز ما خیلی اهل خواندن شعر نیست و این امر به دلیل آن است که ما در تصلب و تسلط شاعران کهن خودمان باقی مانده‌ایم و در اصل به دنبال افرادی نگشته‌ایم که بتوانیم آنها را جایگزین شاعران دوره‌های پیشین کنیم. البته یک دوره اوج شعری نیز در دوره معاصر کشورمان داشتیم که با آغاز دهه هفتاد از بین رفت.
 
این شاعر گفت: هم‌اکنون مشکل شاعران جوان ما این است که در حالی که وضعیت در حوزه چاپ و نشر به کفایت بد است و این وضع در حوزه شعر بدتر به نظر می‌رسد، بجز شاعران شناخته شده شعرهای دیگران کمتر خوانده می‌شود. شعر امروز ما در فرم و محتوا دچار کمبودهای شدیدی شده و غزل‌های شاعران جوان به شدت از معنای عمیق خالی است.
 
مافی خاطرنشان کرد: در شعر نو نیز هر جوانی هرچه را که می‌نویسد، تلقی‌اش این است که نوشته‌اش تبدیل به شعر نو شده. این در صورتی است که اگر این شعرها را در کنار اشعار نوی افراد شناخته شده بگذاریم، متوجه می‌شویم که تا اندازه زیادی با اشعار آنها فاصله گرفته‌ایم.
 
یادآور می‌شود، عرصه شعری کشورمان در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و نیازمند آسیب‌شناسی است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار