وزیر بهداشت خبر داد:

اضافه شدن 21 هزار تخت بیمارستانی در کشور/ ارائه خدمات درمانی به 300 هزار زائر اربعین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال 21 هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های کشور اضافه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان کنگان اظهار داشت: برای درمان هر قدر هم هزینه شود کم است مردم انتظار خدمات عادلانه دارند و با اجرای طرح‌های مختلف به عدالت در سلامت نزدیک شدیم.

وی بیان کرد: در آینده بسته‌های جدید طرح تحول سلامت ارائه خواهد شد و بسته‌های قبلی هم تقویت می‌شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال 21 هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه شده است، گفت: یکی از اقدامات دیگری که انجام شده تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه سلامت در استان بوشهر بیان داشت: قبلاً به ازای هر هزار نفر در استان بوشهر 8 دهم تخت وجود داشت و میانگین کشور 1.7 تخت بود اما اکنون در استان بوشهر به ازای هر هزار نفر 1.5 تخت بیمارستانی داریم و نشان می‌دهد که ظرفیت‌های استان بوشهر در این بخش مطلوب است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین اظهار داشت: 250 آمبولانس و 2 هزار پرسنل در قالب کادر درمانی، پرستار و بهداشتی مشغول ارائه خدمت به زائران اربعین هستند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در 3 روز گذشته 300 هزار نفر در مرزهای خروجی از جمله مهران به مراکز و واحدهای درمانی مراجعه کرده و از این تعداد 2 هزار و 200 نفر به دلایل مختلف بستری شدند.
 
قاضی‌زاده‌هاشمی بیان داشت: با توجه به سرد شدن هوا در ایران و عراق، از مردم انتظار داریم مسائل بهداشتی و درمانی را رعایت کنند چرا که برخی بیماری‌ها قابل پیشگیری نیست و بیماری‌های تنفسی هم شیوع پیدا می‌کند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.