مشهد؛

اهدای کتاب به کتابخانه های کانون های مساجد خراسان رضوی

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان رضوی از اهداء ٧٠٠ میلیون ریال کتاب به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

اهدای کتاب به کتابخانه های کانون های مساجد خراسان رضوی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ،محمد حسین عبداللهی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی دختران آفتاب با گستره کشوری، تقدیر از کتابداران، اهداء کتاب کودک به کتابخانه های کانون های مساجد و برگزاری ٧ مسابقه کتابخوانی منطقه ای از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود:در جهت حمایت از کتاب خانه های کانون های مساجد در طول سال تجهیزات و کتاب های بسیاری به آنها اختصاص داده می شود اما در این ایام خاص که مصادف است با هفته کتاب و کتابخوانی دبیرخانه کانون های مساجد استان به منظور ترویج فرهنگ مطالعه حدود ٧٠٠ میلیون ریال کتاب را با موضوعات مختلف به کتابخانه های کانون های مساجد استان اهداء کرده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر چقدر در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنیم باز هم کم است، گفت:به مناسبت هفته کتابخوانی در کانون های مساجد سطح استان نمایشگاههای کتاب، مسابقات کتابخوانی، عضویت رایگان در کتابخانه های مساجد، نقد کتاب نویسندگان مسجدی و تقدیر از اعضای فعال کتابخانه ها برگزار می شود.

عبداللهی با بیان اینکه کتاب از دیرباز یار مهربان بوده و هیچ چیزی نمی تواند جای کتاب را بگیرد، افزود:با ورود فضای مجازی به زندگی روزمره و استقبال بیش از حد جوانان و نوجوانان از این تکنولوژی متاسفانه شاهد کاهش سطح مطالعه کتاب در جامعه هستیم اما امیدواریم مسئولین با اندیشیدن تمهیدات مناسب و حمایتهای لازم زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را فراهم نماییم.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی هزار و ٢٢٠ کتابخانه مسجد با ٢٥٥ هزار عضو و ٢ میلیون و ٤٤٠ هزار جلد کتاب وجود دارد، گفت:تلاش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان بر این است تا با بهره گیری از ظرفیت کانون های مساجد و برگزاری برنامه های مختلف و تشویق نوجوانان و جوانان بتواند گامی موثر در جهت پیشبرد فرهنگ مطالعه بردارد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.