اهواز؛

مراجعه بیش از ۲۸هزار نفر به درمانگاه صحرایی مرز چذابه

سخنگوی ستاد اربعین کمیته بهداشت و درمان خوزستان گفت:درمانگاه صحرایی به عرض 100 متر در مرز چذابه مستقر کردیم که به دلیل ازدحام زائران چند پزشک هم‌زمان مراجعه کنندگان را ویزیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،عباس نبوره سخنگوی ستاد اربعین کمیته بهداشت و درمان خوزستان گفت: ۲۸ هزار و ۱۸۸ نفر تاکنون به درمانگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۹۱۱ نفر درمان سرپایی شده‌اند و ۲۷۷ نفر توسط آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

وی تصریح کرد:  استقرار ماما  به صورت 24 ساعت، تزریقات خواهران و برادران، تکنسین دارویی که بالغ بر 250 میلیون تومان دارو تاکنون خریداری شده و نیز دندان‌پزشکی سیار برای اولین‌بار در مرز مستقر شده که خدمات اورژانسی داندان‌پزشکی را به زائران ارائه می‌دهد.

سخنگوی ستاد اربعین کمیته بهداشت و درمان خوزستان افزود: برای اولین بار آزمایشگاه سیار در اتوبوس تعبیه کردیم که در آن آزمایش‌های اورژانسی انجام می‌شود همچنین اتاق عمل سیار که شامل  یک تخت عمل، دستگاه بیهوشی و الکتروشوک و دو تخت ریکاوری است در مرز چذابه مستقر گردیده است.

وی با بیان اینکه برخی از مراجعه‌کنندگان نیاز به اقدامات تخصصی‌تر دارند، گفت: 2 دستگاه اتوبوس‌لانس و 8 دستگاه آمبولانس مستقر هستند که بیماران را به بیمارستان سوسنگرد اعزام می‌کنند همچنین بیمارستان سوسنگرد را از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تامین کرده‌ایم.

نبوره درباره آمار مراجعه‌کنندگان به درمانگاه مستقر در مرز چذابه عنوان‌کرد: 28 هزار و 188 نفر تاکنون به درمانگاه مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 27 هزار و 911 نفر درمان سرپایی شدند و 277 نفر توسط آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی در مسیر منتهی به مرز چذابه بیان‌کرد: از مسیر اهواز تا چذابه 22 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس‌لانس مستقر کردیم و تقریبا از سوسنگرد تا چذابه به فاصله هر 5 کیلومتر یک دستگاه آمبولانس داریم.

سخنگوی ستاد اربعین کمیته بهداشت و درمان خوزستان درباره خدمات بهداشتی با اشاره به اینکه از روز 15 آبان تیم بهداشتی در مرز مستقر شدند، عنوان کرد: روزانه  بر طبخ غذا و آب نظارت می‌شود و همچنین  رعایت بهداشت فردی به زائران که از مرز خارج می‌شوند آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به بازگشت زائران گفت: زائران از نظر علائم بیماری‌ها کنترل می‌شوند که اگر علائم بیماری خاص را داشته باشند در مرز شناسایی و برای درمان تخصصی به بیمارستان ارجاع داده شوند.

نبوره افزود: با توجه به گزارش‌های مربوط به آمار زائران از روز 15 آبان تا روز 27 آبان ماه 376 هزار و 348 نفر زائر از مرزهای خوزستان خارج شدند که به همه این تعداد آموزش‌های لازم داده شده و 84 هزار و 640 نفر نیز به خوزستان وارد شدند که از نظر بیماری‌یابی غربالگری شدند بر همین اساس تعداد محدودی که علائم شبه آنفولانزا و مسمویت داشتند توسط پزشک مستقر در مرز ویزیت شدند.

انتهای پیام /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.