اهواز؛

توزیع60 تن دارو درایام اربعین حسینی در کشور عراق + تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از توزیع 60 تن دارو در ایام اربعین حسینی بین پایگاه های امدادی در مسیر کربلا در کشور عراق خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید امیرمحسن ضیائی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور صبح روز یک شنبه در مرز چذابه اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در ارتباط با راهپیمایی بزرگ اربعین سه مأموریت عملیات امداد و نجات در داخل کشور، عملیات بهداشت و درمان در کشور عراق و ارائه خدمات درمانی در زمان بحران را انجام می دهد.

وی افزود: در این راستا تمامی امکانات و نیروی انسانی جمعیت هلال احمر در خدمت این طرح بزرگ قرار گرفته و حدود 6 هزار و 500 نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر در داخل کشور و همچنین دو هزار نفر در خاک عراق مأموریت ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: پزشکان، پرستاران، امدادگران، نجاتگران و اعضای تیم های زمان بحران همه جزو این نیروهای خدمت رسان به زائران حسینی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: حدود 36 آمبولانس، سه اتوبوس آمبولانس، سه خودروی فرماندهی و مخابرات جمعیت در کشور عراق مستقر شده اند.

ضیائی خاطرنشان کرد: در خاک عراق در 16 نقطه پایگاه امدادی بر پا کرده ایم که به صورت مستقیم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را بر عهده دارند.

وی گفت: تا این لحظه 200 هزار نفر از زائران اربعین از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور گفت: به صورت کلی 501 پایگاه جمعیت هلال احمر به صورت آماده باش هستند و 80 پایگاه به صورت مستقیم خدمت رسانی می کنند .

ضیائی ادامه داد: پنج فروند بالگرد، سه اتوبوس آمبولانس، تعداد زیادی آمبولانس، موتور آمبولانس و خودروهای دیگر نجات در حال ارائه خدمت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور در پایان عنوان کرد: در داخل خاک ایران مسئولیت ارائه خدمات درمانی بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.



سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به خوزستان

سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به خوزستان

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.