اجرایی شدن طرح زائر یار در مرزهای خوزستان

امدادگران هلال احمر و تعدادی از خیرین ، در طرح زائر يار ،به ياري زائران اربعين حسيني شتافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان گفت: در اين طرح  امداد گران با کمک خيران به امر خدمت رساني به زائراني که در مرزهاي چذابه وشلمچه  تردد مي کنند خدمت رساني مي کنند.

علي خدادادي افزود : در اين طرح  همکاري داوطلبان هلال احمر و تعدادي از خيران  تعدادي ويلچر خريداري  و در مرزها  قرار داده شده تا زائراني که  ناتواني جسمي دارند از آن استفاده کنند.

وي  اظهارداشت : در اربعين حسيني  امسال تاکنون بيش از يک هزار امدادگر به صورت متناوب به مناطق مرزي اعزام شده اند و بيش از 10 هزار نفر از زائران اربعين حسيني از خدمات هلال احمر بهره مند و 50 نفر از آنها به مراکز درماني منتقل شده و مابقي هم درمان سرپايي شدند .

مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان  ادامه داد : هلال احمر با توجه به وظيفه ذاتي خود خدماتي به زائران اربعين حسيني ارائه کرده که از آن جمله احداث پايگاه هاي امداد و نجات و اردوگاه هاي اضطراري و استقرار اتوبوس آمبولانس و موتورآمبولانس در مرزهاي شلمچه و چذابه بوده است.

12 پايگاه امداد و نجات اين جمعيت در ايام اربعين حسيني در مسيرهاي منتهي به مرزهاي شلمچه و چذابه توسط جمعيت هلال احمر مستقر شده است.

در ايام اربعين سال گذشته در دو مرز چذابه و شلمچه تعداد 16 هزار و 466نفر خدمات درماني دريافت کردند و تعداد 119 نفر هم در پست هاي هلال احمر درمان سرپايي شدند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.