اراک؛

حمایت از باغداران با خرید تضمینی کشمش

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور از طرح جدید این سازمان برای حمایت از باغداران و خرید تضمینی محصول کشمش خبر داد .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ صفایی رئیس سازمان تعاون روستایی کشورکه در جلسه بررسی مشکلات باغداران استان مرکزی و به ویژه شهرستان خنداب سخن می گفت افزود: به منظور حمایت از کشاورزان در ساز و کاری جدید مقرر شد کشمش تولیدی باغداران استان مرکزی از طریق سازمان تعاون روستایی با قیمت تضمینی کیلویی1500 تومان به صورت امانت به این سازمان تحویل شود و در صورتی که باغداران توانستند مشتری بهتری برای محصول خود پیدا کنند این آمادگی وجود دارد که کشمش امانت داده شده را تحویل گرفته و به فروش برسانند .
وی افزود:کشمش کشاورزان به مدت 4 ماه نزد این سازمان به امانت باقی می ماند تا کشاورزان بتوانند در یک شرایط آرم و معمولی محصول خود را به بازار مصرف عرضه کنند .
صفایی عنوان کرد بر اساس مصوبه هیات وزیران مقرر شده به کشاورزانی که کشمش برای صادرات خریداری می کنند بر اساس مستندات ، به ازای هر کیلو گرم 200 تومان به کشاورزان پرداخت شود .
رئیس سازمان تعاون روستایی افزود : صادر کنندگان کشمش مجازند ارز حاصل از صادرات کشمش را به واردات موز اختصاص دهند که مطابق این قانون مشمول 21 درصد بخشودگی تعرفه واردات می شوند که به ازای هر کیلو گرم کشمش صادراتی 200 تومان به کشاورزان پرداخت می شود و 300 تا 350 تومان هم به طور غیر مستقیم به صنعت کشمش کمک می شود .
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.