اراک؛

رونق صادرات کشمش در صورت حمایت دولت از باغداران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بر ضرورت حمایت دولت از باغداران برای رونق صادرات کشمش تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی از تولیدات کشمش کشور توسط باغداران خنداب و اراک انجام می‌شود، گفت: باغداران به منظور صادرات محصولات خود نیاز به حمایت دولت دارند.
وی از پیگیری‌های متعدد نمایندگان استان برای رفع دغدغه‌های انگورداران و تولیدکنندگان کشمش خبر داد و گفت : بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال 15 هزار تن کشمش در شهرستان خنداب تولید و پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار تن فروش کشمش توسط باغداران خندابی صورت گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این نگرانی وجود دارد که دسترنج یک ساله باغداران به دست دلالان بیفتد، افزود: در همین راستا پیگیری‌های بسیاری توسط مجمع نمایندگان استان از طریق وزیر جهاد کشاورزی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته تا بخشی از مشکلات باغداران و دغدغه‌های آنان در حوزه فروش به حداقل برسد.
 کریمی ادامه داد : در تلاش هستیم با برقراری مکانیزم خرید تضمینی یا حمایتی کشمش، اختصاص یارانه به فروشندگان کشمش و باغداران و همچنین اختصاص جایزه صادراتی برای صادرکنندگان شرایط را برای رقابت کشمش‌داران استان در بازارهای جهانی فراهم سازیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند روز گذشته نیز نامه‌هایی با امضای 100 نفر از نمایندگان تهیه و تقدیم دفتر رئیس جمهوری شد که امیدواریم با پیگیری‌هایی که در دست اقدام است، این موضوع به سرعت به نتیجه برسد.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، تولیدات ، کشمش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
مسئولین یه فکری به حال ما کنند
دسترنج یکساله ما=سود دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
با سلام
لطفا مسئولین یه فکری به حال ما باغداران شهرستان خنداب بکنید این کشمش با این همه زحمات و هزینه سزاوار این قیمت پایین نیست .هر کیلو کشمش تیزابی 3100 تومان انصافه!!!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۵
ممنون از آقای کریمی نماینده خوبمان . انشااله که به نتیجه خوبی برسیم و از دغدغه فروش کشمش راحت شویم