ایلام؛

پیگیری بازگشایی مرز چیلات دهلران

نماینده مردم دره شهر، آبدانان، دهلران و بدره در مجلس گفت: بازگشایی مرز چیلات دهلران در مجلس پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شادمهرکاظم زاده روز گذشته در جمع مردم دشت عباس اظهار داشت: شهرستان دهلران ظرفیت داشتن مرز رسمی را دارد و لازم است این موضوع عملیاتی شود.
 
وی گفت: این شهرستان با داشتن 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که در هنگام جنگ به دلیل مرزی بودن تهدیدات مختلفی را تحمل کرد باید اکنون نیز از موهبت های مرزی بهره مند شود.
 
نماینده مردم دره شهر، آبدانان، دهلران و بدره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تاسف است در حالی که در شهرستان دهلران قابلیت لازم برای استفاده زائران عتبات عالیات وجود دارد زائران با مشکلات عدیده ای که در چند روز گذشته در مرزهای سه گانه شاهد آن بود مواجه شوند.
 
وی گفت: دلیلی ندارد وقتی که میتوان از مرز چیلات که کمترین فاصله را با کشور عراق دارد می توان برای تردد زائران بهره مند شد زائران پس از طی مسافت های طولانی از نقاط مختلف کشور به مرزهای دیگر ارجاع داده شوند.
 
کاظم زاده خاطرنشان کرد: مرز چیلات که مقدمات آن نیز انجام شده باید جهت رفاه حال زائران در دستور کار جدی بهره برداری توسط وزارتخانه های مطبوع  قرار گیرد تا دیگر مشکلات اینچنینی را برای زائران نداشته باشیم.
 
وی افزود: به صورت جدی بازگشایی مرز چیلات را از مسئولان خواهانم و این موضوع را به صورت جد تا حصول نتیجه دنبال خواهم کرد.
 
حسینعلی موسوی فرماندار شهرستان دهلران هم این نشست اظهار داشت: دولت ارتقاء کیفی دهستان دشت عباس را دنبال خواهد کرد.
 
وی گفت: از جمله مطالبات مردم این منطقه ارتقاء این دهستان به بخش دشت عباس است که این موضوع اگرچه شاید با توجه به شاخص های موجود تاحدودی مشکل باشد اما همچنان در دستور کار قرار دارد.
 
فرماندار شهرستان دهلران تصریح کرد: این دهستان دارای شاخص هایی همچون مرزی بودن, دارای جمعیت مناسب و همچینین روستاهای اقماری متعدد است که اگر شرایط بخش شدن را نتواند کسب کند می تواند در تقسیمات کشوری به عنوان یک شهر که دارای شهرداری باشد ارتقاء یابد.
 
موسوی ادامه داد: لازم است با توجه به اهمیت این منطقه و جمعیت بالای ده هزار نفر این دهستان برخی ادارات از جمله کمیته امداد و آب و فاضلاب در اینجا استقرار یابند.
 
وی افزود: برخی مطالبات دیگر مردم دهستان دشت عباس همچون کمبود آب و افت ولتاژ برق در آینده نزدیک با مسئولان مربوطه بررسی و برای رفع آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی امام جمعه دهلران نیز در این دیدار اظهار داشت: مردم مرزی دهستان دشت عباس همیشه در خط مقدم دفاع از مرزها قرار داشته اند و باید امروز خدمات متناسب را دریافت کنند.
 
وی گفت: مردم این منطقه مشکلات متعددی همچون کمبودآب, نداشتن طرح هادی در روستاها, نداشتن خانه عالم و همچنین عدم تخصیص به موقع آب کشاورزی را دارند که لازم است نماینده مردم در مجلس و مسئولان اجرایی شهرستان جهت رفع آنها اقدام کنند.









 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، مهران ، چیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
دهلرانی
۱۱:۱۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
امیدواریم مسئولین شهرستان دهلران بصورت جدی و مداوم پیگیر بازگشایی مرز چیلات شوند و فقط به حرف اکتفا نکنند.