درویش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

در مسابقه ملی "عکس من ،مدرسه و دوچرخه" شرکت کنید/ افزایش نگران‌کننده کودکان مبتلا به چاقی

مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با طراحی مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه "در تلاشیم که با چاق شدن روز افزون کودکان کشور مقابله و با ترغیب آن‌ها به استفاده از دوچرخه و یا پیاده‌روی این مشکل جدی را کاهش دهیم.

در مسابقه ملی محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مسابقه ملی "عکس من ،مدرسه و دوچرخه" با کمک وزارت بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش طراحی شده تا مشکلی را که بیشتر دربین دانش‌آموزان زیر 12 سال شایع شده است را به نوعی برطرف کند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، احتمال ابتلای کودکان زیر 12 سال چاق به بیماری دیابت و کبدچرب بسیار زیاد است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه حدود 35 درصد کودکان زیر 12 سال به چاقی مبتلا هستند، افزود: این اتفاق در آینده هزینه گزافی را برای مردم و دولت رقم خواهد زد، بنابراین با طراحی مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه" در تلاشیم که با چاق شدن روز افزون کودکان کشور مقابله و با ترغیب آن‌ها به استفاده از دوچرخه و یا پیاده‌روی این مشکل جدی را کاهش دهیم.

درویش ادامه داد: مسابقه ملی "عکس من ،مدرسه و دوچرخه" راهی برای شروع کار و ایجاد انگیزه در جهت افزایش تحرک کودکان زیر 12 سال در مقاطع ابتدایی از مسیر منزل تا مدرسه و تشویق اولیا و مسئولان مدرسه برای همراهی در این قضیه است.  

وی گفت: بچه‌ها به جای استفاده از سرویس مدارس که به کاهش نشاط و کم تحرکی آن‌ها می‌انجامد ،می‌توانند با پیاده‌روی و یا دوچرخه‌سواری با چاقی خود مقابله کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: این مسابقه برای اولین بار با حمایت مالی شهرداری اصفهان و در این شهر برگزار می‌شود.

درویش با اشاره به اینکه از شروع مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه" دو روز می‌گذرد، افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا 12 آذر مهلت دارند تا آثار خود را در این زمینه ارسال کنند، البته عکس‌های سلفی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: این مسابقه در دو بخش دانش‌آموزان و عکاسان حرفه‌ای برگزار می شود و در هر رده به 10 مورد از عکس‌هایی که سوارشدن بر دوچرخه را بیشتر ترغیب کند، جایزه داده می شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 20 دوچرخه برقی به عنوان جایزه عکس‌های برتر هر دو بخش در نظر گرفته شده است.

درویش در پایان گفت: 22 آذر روز اختتامیه مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه" است که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولانی از وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار