کرمانشاه؛

پتانسيل بی نظيرکرمانشاه در زمينه گردشگری سلامت

استان كرمانشاه به دليل همجواری با اقليم كردی و بخش عربی كشور عراق از ظرفيت و پتانسيل بی نظيری برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان كرمانشاه به دليل همجواري با اقليم كردي و بخش عربي كشور عراق از ظرفيت و پتانسيل بي نظيري در زمينه گردشگري سلامت برخوردار است.

رضا رحیمی گفت: گردشگری از جمله اولویت های اصلی استان است و سياست گذاري ها و تخصیص اعتبارات بگونه‌اي خواهد بود كه در آينده نزديك شاهد توسعه و تقويت اين حوزه در استان باشيم.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کرمانشاه ظرفيت هاي كرمانشاه در عرصه توريسم سلامت را بي نظير توصيف كرد و افزود: استان كرمانشاه به دليل همجواري با اقليم كردي و بخش عربي كشور عراق از ظرفيت و پتانسيل بي نظيري در زمينه گردشگري سلامت برخودار است و هيچ استان ديگري در كشور از چنين ويژگي ممتازي برخوردار نيست.

اين مدير ارشد اقتصادي بازاريابي و جذب مشتري را يكي از راهكارهاي اصلي رونق گردشگري پزشكي در كرمانشاه معرفي كرد و گفت: گردشگري پزشكي براي رونق نيازمند يك بازاريابي مداوم است و در اين زمينه علاوه بر پتانسيل هاي دفاتر، آژانس ها و شركت گردشگري بايد از ظرفيت قابل توجه دانشجويان علوم پزشكي نيز در راستاي جذب گردشگران اين حوزه بهره گرفت.


معاون استاندار به تلاش هاي گسترده مديريت ارشد استان در راستاي رونق گردشگري سلامت اشاره كرد و گفت: با همكاري سازمان يونيدو و در قالب طرح تكاپو تحقيقات گسترده اي در زمينه توريسم سلامت و پتانسيل هاي و قابليت هاي اين حوزه انجام شده تا بتوان از اين طريق بستر تازه اي را براي اشتغال جوانان جوياي كار فراهم كرد.

رحيمي بالا رفتن استاندارهای درماني و خدماتي بیمارستان های کرمانشاه را از جمله عوامل مهم در زمينه جذب گردشگران اين حوزه عنوان كرد و گفت: ارتقاي کیفیت درمان و بهبود وضعيت هتلينگ در بيمارستان هاي استان، علاوه بر فراهم شدن بسترهای لازم برای پذیرش گردشگران، موجب اقبال بيشتر بیماران داخل استان و استان هاي همجوار نيز می شود.

اين مدير ارشد اقتصادي اظهار كرد: هم اکنون بخشی از بیماران کرمانشاهی و استان های همجوار مانند ايلام، لرستان و كردستان به منظور درمان بهتر راهي تهران می شوند که در صورت بالابردن استانداردهاي خدماتي و درماني، این افراد به بيمارستان هاي كرمانشاه مراجعه خواهند كرد كه بيمارستان بيستون نمونه اي موفق در اين زمينه است.

معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کرمانشاه همچنین پتانسيل هاي موجود براي ايجاد پرواز مستقيم ميان كرمانشاه و اقليم كردستان را چشمگير توصيف كرد و گفت: طولانی بودن فاصله تهران تا اربیل و سلیمانیه، توجیه مناسب براي ايجاد پرواز به اقليم کردستان از طريق کرمانشاه را فراهم مي كند و می توان با ايجاد یک پرواز مشترک ميان سنندج و کرمانشاه زمينه برقراري ايجاد این پرواز اختصاصی به اقليم كردستان را فراهم کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.