اصفهان؛

کاهش آمار قاچاق چوب در آران و بیدگل

از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش محسوس قاچاق چوب تاغ در این شهرستان را داشتیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل در حاشیه بازدید دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از محل های تخریب و قطع تاغزارهای این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و همکاری و همراهی های مقام های قضایی و انتظامی این شهرستان شاهد کاهش پدیده قاچاق چوب تاغ هستیم.
رضا شفیعی افزود: صادر شدن حکم های قضایی متخلفان و قاچاقچیان چوب طی ماه های گذشته هم چنین اطلاع رسانی اصحاب رسانه نیز در این میان نقش مهمی در کاهش قاچاق چوب داشته است.
شفیعی با بیان این که از سال 1349 تاکنون 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ در مناطق بحرانی فرسایش بادی آران و بیدگل ایجاد شده است افزود: این جنگل‌ها امنیت مردم شهرها و روستاهای آران و بیدگل و شهرستان‌های مجاور، شرکت‌های صنعتی، کشاورزی منطقه و جاده‌های ریلی و آسفالتی را فراهم کرده است.
وی خاطر نشان کرد: با وجود مراقبت ‌های شبانه روزی باز هم متخلفان نسبت به قطع درختان تاغ اقدام می‌ کنند که در صورت مشاهده علاوه بر جریمه نقدی مطابق قانون بازداشت می‌شوند.
وی تصریح کرد: هم اکنون 103 هزار هکتار از مناطق بیابانی شهرستان آران و بیدگل به عنوان کانون ‌های بحرانی درجه دو و سه شناسایی شده‌ اند که برای جنگل کاری آن به همکاری سایر ارگان ‌ها و مردم شهرستان نیاز است.
دادستان آران و بیدگل نیز اظهار داشت: برای حفظ و بهره ‌برداری از منابع طبیعی نیازمند مشارکت و همراهی همه مردم‌ هستیم و نقش مردم و آحاد جامعه در حفظ و حراست از منابع طبیعی بسیار مهم است.
سید محمد جوادی گفت: اداره منابع طبیعی با توجه به وسعت و گستردگی عرصه های ملی و جنگل های دست کاشت به ‌تنهایی و با اعتبارات و امکانات محدود نمی‌ تواند کل عرصه ها را محافظت کند و لذا مشارکت مردم، شوراها، دهیاران، دامداران و مرتع داران بسیار ضروری است.
وی به نقش مهم اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امانت برای ما در واقع حمایت از نسل‌هاست که در این زمینه دستگاه قضایی نهایت همکاری را با اداره منابع طبیعی شهرستان خواهد داشت.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ که حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده در 200 کیلومتری شمال مرکز این استان قرار دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار