فرودگاه اصفهان ظرفیت جابه‌جایی سه میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر را در سال دارد

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با برخورداری از ۲ ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی، ظرفیت پذیرش سه میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر را دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت:فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با برخورداری از ۲ ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی، ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر داخلی و یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر خارجی را دارد.

ابوذر ضیایی افزود: ترمینال پرواز‌های داخلی این فرودگاه با ظرفیت ۱۲ هزار مترمربع و بر اساس استاندارد‌های اتحادیه فرودگاه‌های جهانی، ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را در سال دارد.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر پذیرش حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در این فرودگاه انجام شده است گفت : این ظرفیت همچنان جوابگوی تردد مسافر از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حوزه پرواز‌های داخلی است.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان اظهار داشت: ترمینال پرواز‌های خارجی فرودگاه اصفهان نیز در ۱۵ هزار مترمربع احداث شده که با توجه به وجود استاندارد‌های پیچیده تشریفات پذیرش و بر اساس استاندارد‌ها ظرفیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر را دارا بوده، اما در سال‌های گذشته تنها حدود ۲۷۰ هزار مسافر در آن پذیرفته شده‌اند.

او تصریح کرد: ظرفیت فرودگاه اصفهان در حوزه ترمینال پرواز‌های خارجی بسیار فراتر از وضعیت موجود است.

ضیایی خاطرنشان کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان جزو ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور است که بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌دهی به پرواز‌های داخلی و خارجی است.

او بیان کرد: فرودگاه بعنوان دروازه طلای ورود به هر استان محسوب می‌شود و فرودگاه اصفهان هم بعنوان یک فرودگاه واقع در مرکز کشور در زمینه‌های گردشگری، خدمت رسانی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل از اهمیت و نقش ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان یادآور شد: بسیاری از مسیر‌های پرواز داخلی یا عبوری از فراز یا مجاورت فرودگاه اصفهان می‌گذرند و این مکان با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب در مقایسه با فرودگاه‌های تراز اول کشور، بعنوان فرودگاه احتیاطی بسیاری از پرواز‌های داخلی و عبوری از فراز کشور بشمار می‌رود.

او اظهار داشت: فرودگاه اصفهان نقش فرودگاه مُعین برای فرودگاه حضرت امام (ره) و فرودگاه مهرآباد تهران را دارد و در صورت بروز مشکل برای این ۲ فرودگاه بویژه در فصل زمستان و در شرایط بارش سنگین برف، پرواز‌هایی که قادر به فرود در آنها نباشند به سمت فرودگاه اصفهان هدایت می‌شوند.

ضیایی ادامه داد: فرودگاه اصفهان با ۲ باند پروازی استاندارد به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر دارای ۲۰ موقعیت پارک استاندارد است و در مقایسه با دیگر فرودگاه‌های کشور از تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی، ارتباطی، هواشناسی، امداد و نجات به‌روز برخوردار است.

او اضافه کرد: فرودگاه شهید بهشتی جزو معدود فرودگاه‌های مجهز به سامانه رادار در کشور است که با استفاده از آن، پرواز‌ها از ابتدای باند تا آخرین نقطه توسط سامانه رادار موسوم به «تقرب» مانیتور می‌شوند.

به گفته ضیایی، ارتقاء ضریب ایمنی پروازها، استفاده بهینه از فضا و پرواز از کوتاهترین و ایمن‌ترین مسیر برای فرود هواپیما‌ها از ویژگی‌های استفاده از  این سامانه است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.