قم؛

واکسیناسیون یک میلیون رأس گوسفند و بز

یک میلیون رأس گوسفند و بزدر برابر تب برفکی واکسیناسیون شدند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مدیرکل دامپزشکی استان  از واکسیناسیون یک میلیون رأس گوسفند وبز خبر داد و گفت:۲۹۰ رأس گاو و گوساله نیز از ابتدای سال ۹۵ واکسینه شده‌اند.

وی از نظارت‌های گسترده بر مراکز نگهداری دام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام خبر داد و افزود: کنترل و نظارت بر بیماری سل و تب مالت از جمله این نظارت‌ها است که در ۶ ماه امسال ۱۸ هزار رأس دام تحت کنترل بیماری سل و تب مالت قرار گرفتند وتقریبا می‌توان گفت که این بیماری در استان قم کنترل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم تصریح کرد: در همین زمان یک میلیون متر مکعب از جایگاه‌های دامداری روستاهای محروم استان قم به منظور جلوگیری از بیماری‌های دامی سم پاشی شد.

وی با اشاره به نظارت‌های بهداشتی در نگهداری و عرضه طیور نیز تأکید کرد: در نیمه نخست امسال ۱۰۷ میلیون انواع واکسیناسیون طیور به صورت تزریقی و تلقیحی انجام شد که انجام آن به بخش خصوصی واگذار شده بود.

رفیعی از انجام ۱۹ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه مواد دامی خبر داد و تصریح کرد: این بازدیدها از مجموع ۲ هزار مرکز عرضه فراورده‌های دامی فعال استان قم انجام شده و در نتیجه ۴۳ تن فراورده‌های دامی غیر بهداشتی شناسایی و از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از نظارت‌های دقیق و مداوم در کنار اتخاذ روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی اشاره کرد و گفت: در مجموع در ۶ ماه گذشته ۷ هزار مورد بازدید و پایش مرغداری در استان قم و ۲ هزار مورد نمونه برداری از طیور انجام شده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار