فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت است

امام جمعه ارومیه گفت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود .

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه در دیدار مدیر و کارکنان اداره کل نهادهای کتابخانه عمومی آذربایجان غربی که صبح امروز (دوشنبه) در دفتر امام‌جمعه ارومیه برگزار شد گفت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان است.
وی در ادامه افزود: در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: مسئله خواندن و نوشتن در دین اسلام اهمیت زیادی دارد؛ و اولین آیاتی که بر پیامبر بزرگوار اسلام نازل شده است درباره خواندن و نوشتن است.

وی خاطرنشان کرد: دین، فرهنگ و تاریخ ما اُنس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد، همین بس که معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص)، کتاب انسان‌ساز قرآن کریم است.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کتاب، موضوع بسیار مهمى است، اما وضع کنونى کتاب در کشور، متناسب با شأن، سابقه فرهنگى ایران و هدف‌های ترسیم‌شده براى جمهورى اسلامى نیست.
امام‌جمعه ارومیه گفت: دنیا به وسیله تفکر و اندیشه اداره می‌شود و کار شما که در حوزه تفکر و اندیشه است و باید با فکر و ایده‌های نوین فرهنگ کتابخوانی، فکر و اندیشه را در جامعه فرهنگ‌سازی کنید.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.