پینگ پنگ بازانی که باید همیشه در تیم ملی باشند!

خیال راحت برخی از ورزشکاران به حضور قطعی در تیم ملی باعث نادیده گرفتن استعدادهای موجود در این ورزش توسط مسئولان این فدراسیون و کاهش انگیزه پینگ پنگ بازان شده است.

///دارایی///بازیکنانی که باید همیشه در تیم ملی باشند!به گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، فدراسیون تنیس روی میز با توجه به این که تا پایان سال  جاری مسابقات مهمی پیش رو ندارد، شرایط خوب و آرامی را سپری می کند.

فدراسیون جدید، که نزدیک به یک سال است بر روی کار آمده در همان ابتدای کار شرایط بسیار سختی را تجربه کرد.  در همان ابتدا مسابقاتی چون قهرمانی آسیا، قهرمانی تیمی جهان، انتخابی المپیک و مسابقات المپیک در پیش بود و با وجود زمان محدود ، مسئولان ناچار  به حفظ شرایط و تغییرات جزئی در تیم ملی شدند.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز و محمود نظری دبیر فدراسیون در ماه های ابتدایی کار خود با دعوت از بازیکنان خارجی، برگزاری اردو های طولانی مدت، اردو های خارجی و داخلی تلاش کردند تا شرایط مناسب را برای ملی پوشان به وجود بیاورند، این در حالی بود که بازیکن جدیدی به ترکیب تیم ملی اضافه نشد و همان بازیکنانی که مدت ها در تیم ملی حضور داشتند به مسابقات اعزام شدند البته نتایج حاصل شده نشان داد که اگر در گذشته هم توجه بیشتری به ملی پوشان می شد، نتایج خوبی به دست می آمد.

کسب 3 سهمیه المپیک برای نخستین بار و قهرمانی بانوان در مسابقات دسته سوم جهان نشان دهنده زحمات مسئولان بود بود اما با این حال نباید نتایج ضعیف تیم ملی مردان در مسابقات جهانی و المپیک را فراموش کرد، نتایجی که به طور قطع یکی از عوامل آن کم کاری های گذشته و بی توجهی به جوانان بود.


برادران عالمیان، افشین نوروزی، محمد رضا اخلاق پسند، مهران احدی، میدیا لطف الله نسبی و دیگر بازیکنان حال حاضر تنیس روی میز اگر چه در این مدت حضور در  تور های مختلف و رقابت های مختلفی را تجربه کردند اما متاسفانه هیچ کدام از آن ها در کسب نتایج خوب موفق نبودند.

ملی پوشان تنیس روی میز کشورمان این روز ها از اردو ها و مسابقات کمتری نسبت به سایر رقبا برخوردارند و به همین دلیل بسیاری از بازیکنان به راحتی از رنکینگ جهانی کنار می روند.

البته شاید خیال راحت برخی از بازیکنان بابت حضور دائمی در تیم ملی باعث کم کاری آن ها شده است چرا که در صورت عملکرد ضعیف نام های درخشان این رشته باز هم با دلایل مختلف، جایی برایشان در تیم ملی وجود دارد مانند واکنش مسئولان  مسئولان فدراسیون پیش از مسابقات تور های اتریش و سوئد، که به گفته خودشان نتوانستند به دلیل زمان کمی که در اختیار  داشتند مسابقه انتخابی برگزار کنند و  بر اساس آخرین مسابقه انتخابی تیم ملی بازیکنان مربوطه را عازم مسابقات کردند.


اگرچه در تور اتریش هیچ کدام از بازیکنان ایرانی مغلوب بازیکنانی که از نظر جهانی جایگاه پایین تر داشتند، نشدند اما باز هم نتوانستند نتایج خارق العاده ی کسب کنند این در حالی است که  کشورهای دیگر در این رشته ورزشی پرکار و فعال هستند و این روز ها خود را به جایگاه های بالاتری رساندند و نتایج جالبی کسب می کنند اما در جا زدن تنیس روی میز ایران هنوز ادامه دارد.

وضعیت تور سوئد هم خیلی متفاوت نبود و بازیکنان ایرانی به غیر از نوشاد عالمیان که توانست فرانسسیکای صاحب نام را شکست دهد نتوانستند نتیجه جالبی کسب کنند.

با این حال و با توجه به نتایج به دست آمده در گذشته باز هم همان بازیکنان راهی مسابقات اتریش و سوئد شدند، شاید همه می دانستند که در این دو تور نتیجه خوبی به دست نمی آید و حتی برخی از بازیکنان هم به واسطه سنشان اگرباز هم به رنکینگ بین المللی بازگردند خیلی در برنامه های طولانی مدت به کار نمی آیند. ای کاش در این مسابقات که فرصت خوبی برای استعدادیابی فدراسیون بود از ورزشکاران جوان تر دعوت به عمل می آمد تا زودتر با شرایط بازی های بین المللی آشنا شوند. 

البته نباید فراموش کرد که چندی پیش فدراسیون بالاخره پس از سال ها اقدام به تغییر در تیم ملی بانوان کرد و سیما لیموچی را کنار گذاشت تا در ادامه کار تیم های ملی بانوان بتوانند موفق تر عمل کنند.

امید می رود که در آینده هم توجه مسئولان فدراسیون تنیس روی میز به جوانان بیشتر شود تا هم جوان گرایی صورت بگیرد در ادامه نیز  برخی ورزشکاران با اطمینان از جایگاه ثابتشان در تیم ملی، خیال راحتی نداشته باشند.

نوشاد عالمیان پس از نتایج ضعیف سال 1394،در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت نکرد و با انتخاب مسئولان راهی مسابقات انتخابی المپیک شد وی در تیم ملی انتصاب شد . این در حالی بود که حق یکی از بازیکنان جوان کشور در این میان ضایع شد.

پوریا عمرانی در حالی که نفر سوم انتخابی تیم ملی شد از سوی فدراسیون کنار گذاشته شده و نوشاد به جای وی انتخاب شد . پوریا عمرانی در این رابطه با انتصاب نوشاد عالمیان به جای خودش معتقد است :

کلا آدم کم حرفی هستم و برخی مواقع به همین دلیل حقم ضایع شده است.

البته نوشاد عالمیان در پایان رقابت های انتخابی المپیک جواز حضور در مسابقات را کسب کرد اما با این حال وی به همراه برادرش نتیجه بدی را در المپیک رقم زد ، نتیجه ای که اعتراض خیلی ها را در پی داشت.

با این حال نوشاد بازهم در تیم ملی ماند و در همان زمان بود که به دلیل انتقاد های وارد به عملکردش تصمیمی استراتژیک برای فرار از اعتراضات گرفت و انتقاداتی را بر علیه فدراسیون های قبلی مطرح کرد، با این حال نتایج بالا و پائین برادران عالمیان در تیم ملی هیچ گاه باعث نشده که آن ها از تیم ملی دور شوند و بازیکنان جوان تری جای آن ها را بگیرند که همین موج انتقادات را به پا کرد و حالا هم شاید به همین دلیل است که نوشاد عالمیان علاقه ای به صحبت با رسانه ها ندارد.

البته نتایج موفقیت آمیز و زیر سازی های صورت گرفته در این دوره نشان از موفقیت تنیس روی میز بازان دارد، با این حال اگر تنیس روی میز خواستار کسب نتایج بهتر است باید تغییرات اساسی را در تیم های ملی آغاز کند اگرچه به تازگی بازیکنان نوجوان، جوان و امید به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت می شوند و در مسابقات جدید و مختلف به میدان می روند اما باز هم این کار ها کافی نیست زیرا شرایط موجود در تیم ملی بزرگسالان نشان از کسب موفقیت در آینده را ندارد و اگر قرار بود شرایط با گذشته تغییری کند با اردو ها و مسابقات مختلفی که برای بازیکنان بزرگسال در نظر گرفته شده بود باید تاکنون تغییری در نتایج به چشم می آمد و کسب نتایج مطلوب به صورت دوره ای نبود و تداوم داشت.

همچنین نباید فراموش کرد که زمان به سرعت می گذرد و مسابقات بزرگی در ادامه انتظار عملکرد درخشان تنیس بازان ایرانی را می کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار