حمایت مک‌کین از گزینه پیشنهادی ریاست پنتاگون

جان مک کین با پیشنهاد ژنرال بازنشسته "جیمز ماتیس" برای سمت وزیر دفاع آمریکا، وی را یکی از بهترین افسران نظامی نسل خود معرفی کرد.

حمایت مک‌کین از گزینه پیشنهادی پنتاگونبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر؛ جان مک کین، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر کرد با پیشنهاد ژنرال بازنشسته "جیمز ماتیس" برای سمت وزیر دفاع آمریکا، وی را یکی از بهترین افسران نظامی نسل خود معرفی کرد و ابراز امیدواری کرد فرصت خدمت به آمریکا بار دیگر برای وی مهیا شود.

در بخشی از بیانیه مک‌کین آمده است: مفتخرم ژنرال بازنشسته "جیم ماتیس" را که سالهای زیادی افتخار همکاری با وی را داشته ام برای وزارت دفاع آمریکا به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد کنم. ژنرال ماتیس یکی از بهترین افسران نظامی نسل خود و فرمانده‌ای خاص و تحسین برانگیز برای نیروهای نظامی آمریکا است. او یک استراتژیست متفکر و در حرفه خود راسخ و غیرقابل انکار است. او در دفاع از خاک آمریکا قهرمان است. ژنرال درک روشنی از چالشهای پیش روی وزارت دفاع، ارتش آمریکا و امنیت ملی ما دارد و من امیدوارم فرصت خدمت دوباره به آمریکا برای وی فراهم شود.

شناخت دقیق مک کین از ماتیس موجب شد او را برای سمت وزارت دفاع به دونالد ترامپ، رئیس جمهورمنتخب آمریکا پیشنهاد کند. ماتیس مدتی در پست ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا فعالیت داشت و پس از آن به فرماندهی پایگاه مرکزی نیروهای نظامی آمریکا در عراق منصوب شد. به باور برخی از کارشناسان، این ژنرال 66 ساله از گزینه های مطرح برای ریاست پنتاگون است.

جیم ماتیس روز شنبه با دونالد ترامپ دیدار کرد. ولی تاکنون نظر خود را برای نظارت بر 3 میلیون پرسنل نظامی و غیرنظامی وزارت دفاع آمریکا اعلام نکرده است. وی برای ورود به پنتاگون نیاز به چشم پوشی کنگره دارد چراکه یک افسر نظامی بازنشسته برای فعالیت مجدد باید دست کم 7 سال از عرصه دفاع دور باشد. ماتیس در سال 2013 بازنشسته شده است.

او در حال حاضر به عنوان یک عضو برجسته نظامی به انجام پژوهش و ارائه سخنرانی در زمینه نظامی و استراتژی دفاعی می پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار