اوراسیا ریویو: مبارزه با گروه تروریستی داعش در صدر سیاست‌های ترامپ

وب‌سایت اوراسیا در گزارشی به تحلیل سیاست‌های دونالد ترامپ و دولتش پرداخت.

اوراسیا ریویو: مبارزه با گروه تروریستی داعش در صدر سیاست‌های ترامپ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اوراسیا ریویو، کارشناسان با توجه به سیاست اعضای تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- بر این باورند که سیاست خارجی دولت وی در جهت تشدید مبارزه با گروه تروریستی داعش خواهد بود.

ترامپ در حال حاضر بر معرفی افرادی برای تصدی سمت‌های اصلی در وزارت خارجه و پنتاگون تمرکز کرده است. نامزدهای پیشنهادی ترامپ برای وزارت خارجه، میت رامنی –فرماندار سابق ماساچوست- و رودی جولیانی – شهردار سابق نیویورک- هستند. همچنین فرد پیشنهادی وی برای سمت وزیر دفاع «جیمز متیس» -ژنرال سابق نیروی دریایی آمریکا- است.

افرادی که تاکنون در دولت ترامپ به سمت‌هایی منتصب شده‌اند،‌ عبارتند از: مایکل فلین به عنوان مشاور امنیت ملی، راینس پریبس به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید، مایک پمپئو به عنوان رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، جِف سِشِنز به عنوان دادستان کل و استیو بنن به عنوان استراتژیست ارشد.

«جاش کروشار» سردبیر سیاسی "نشنال ژورنال" انتصاب این افراد را «پاداشی برای وفاداران» توصیف کرد. از نظر کروشار ترامپ تاکنون تلاش کرده است پاداش افرادی را که در کمپین انتخاباتی از وی حمایت کرده‌اند، بدهد و در ادامه، انتخاب وزیر خارجه نشان می‌دهد که آیا ترامپ همچنان به پاداش دادن به حامیانش ادامه خواهد داد یا یک منتقد مانند میت رامنی را به دایره دولتمردانش راه می‌دهد.

نیکلاس هِراس یکی از اعضای «مرکز امنیت جدید آمریکا» بر این باور است که رویکردهای میت رامنی کاملاً مشابه «جان کری» وزیر امور خارجه کنونی آمریکا است.

هِراس و کروشار هر دو بر این باورند که ترامپ در جنگ علیه گروه تروریستی داعش کاملا تندرو خواهد بود. کروشار معتقد است بیشترین تفاوت در سیاست خارجی باراک اوباما و دونالد ترامپ در حوزه جنگ با داعش خواهد بود. از نظر او، یکی از مشخصه‌های متمایز دولت جدید آمریکا، تغییر نقش کنگره است؛ زیرا در حال حاضر همانند دوره قبل، اکثریت سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار جمهوری‌خواهان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار