با اتمام فصل برداشت؛

حداکثر قیمت هر کیلو زعفران چقدر است؟

عضو شورای ملی زعفران گفت: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو زعفران 5 میلیون و حداکثر قیمت آن 6 میلیون تومان است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص زمان اتمام برداشت زعفران گفت: طبق روال همه ساله برداشت طلای سرخ در برخی نقاط گرمسیری تا 10روز آینده به پایان می رسد.

وی ادامه داد: براساس گزارشات میدانی پیش بینی می شود ، تولید زعفران حداقل با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته همراه باشد.

این عضو شورای ملی زعفران با اشاره به قیمت زعفران در بازار گفت: در شرایط فعلی نرخ زعفران به سبب سرمازدگی و نبود برنامه ریزی برای فروش همچنان بالا است به طوریکه هرکیلو زعفران حداقل با قیمت 5 میلیون و حداکثر 6 میلیون تومان به فروش می رسد.

وی در خصوص طرح ملی بهبود تولید، فرآوری و صادرات زعفران تصریح کرد: این طرح در چند سال اخیر از سوی شورای ملی زعفران در دو استان خراسان رضوی و جنوبی اجرا شد که به سبب نبود حمایت های کافی از سوی وزارت جهاد و کمبود منابع مالی متوقف شد.

پایان برداشت زعفران تا 10 روز دیگر

غلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه برداشت زعفران 10 روز دیگر به پایان می رسد، گفت: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی میزان تولید زعفران در سال جاری 360 تن برآورد شده است.

وی از ثبات قیمت طلای سرخ طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: در حال حاضر نرخ هر کیلو محصول بین  4 میلیون و 650 هزار الی 6 میلیون تومان در نوسان است.

میری ادامه داد: با توجه به حضور دلالان در بازار و خرید محصول از کشاورزان و ذخیره آن در خانه ها نمی توان اظهار نظری درباره پیش بینی قیمت برای روزهای آتی داشت.

نائب رئیس شورای ملی زعفران در پاسخ به این سوال که سرما و یخبندان اخیر چه میزان خسارات به مزارع زعفران وارد کرد، اظهار داشت: بیش از 90 درصد محصول تا قبل از شروع سرما و یخبندان جمع آوری شده که از این رو این خسارت ناشی از سرما و برف بسیار جزئی بوده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار