ادیانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت ارائه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس برای الزام بیمه شدن درختان


نماینده مردم قائم شهر گفت: ضروریست که دولت لایحه ای را مبنی بر الزام به بیمه شدن درختان مثمر به مجلس ارائه کند.

ضرورت ارائه لایحه‌ای از سوی دولت برای الزام بیمه شدن درختان به مجلسسیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برف و یخبندان اخیر در کشور آسیب های جدی را به درختان و میوه های درختی خصوصا در مازندران وارد کرده است.

وی افزود: براساس آمار جز در برف و سرمای سال 92 که خسارات زیادی را وارد کرده بود، برف و یخبندان امسال نیز خسارات و ضررهای زیادی را به درختان وارد کرده است. این خسارات باعث شده است که میوه ها و مرکبات عید مردم نیز دچار آسیب شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: قرار بود که 60 هزار تن از پرتقال و نارنگی در سطح کشور برای عید ذخیره شود که 40 هزار تن می بایست از مازندران تامین می شد ولی متاسفانه با برف و یخبندانی که رخ داده است مشکل جدی در این زمینه داریم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم در چارچوب ضوابط و مقررات، نهال های مثمر و صاحب میوه را بیمه کنیم؛ در حالی که ما بیمه مرکبات و میوه ها را داریم ولی به دلیل بالا بودن هزینه برخی از کشاورزان نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

نماینده مردم قائم شهر تاکید کرد: ضروریست که دولت لایحه ای را مبنی بر الزام به بیمه شدن درختان مثمر به مجلس ارائه کند.  در برخی از کشورها بیمه درختان به خوبی اجرا می شود ولی ما در کشورمان بیمه اشجار را نداریم و در این زمینه دارای خلاء قانونی هستیم و در این راستا مشوق های لازم از سوی سازمان بیمه ای و بیمه گزاران انجام نگرفته است که این مساله خسارت قابل توجهی را به قشر زحمتکش کشاورزان وارد کرده است.

ادیانی تصریح کرد: سه ماه قبل طوفان سهمگینی با سرعت 130 کیلومتر در برخی از شهرهای مازندران خصوصا قائم شهر خسارات زیادی را به وجود آورد و امروز نیز یخبندان و برف و سرما خسارات زیادی را به درختان زده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران درباره آن طوفان سهمگین 35 میلیارد تومان به استان مازندران اختصاص داده شد که تنها 60 درصد به قائمشهر اختصاص یافت در حالی که بالای 80 درصد خسارات مربوط به قائمشهر بود.  همچنین بنا بود دولت بر اساس مصوبه ای برای جبران خسارات طوفان زدگان تسهیلاتی را به صورت بلاعوض در اختیار مردم قرار دهد که این تسهیلات ارائه نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار