شیراز؛

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویر

کارگاه آموزشی انتقال نوزادان، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد حیدرزاده رییس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مساله انتقال نوزادان یکی از موضوعات مهم طب نوزادان است، گفت: در چند دهه گذشته برای اینکه بقای نوزادان افزایش پیدا کند، به این موضوع اهمیت بیشتری داده شده است.
حیدرزاده افزود: بیشتر استاندارها به انتقال داخل رحمی و پیش از تولد مربوط می ‌شود، اما زمان‌ هایی هم وجود دارد که ممکن است نوزاد در مکانی به دنیا بیاید که تجهیزات ویژه برای مراقبت استاندارد وجود نداشته باشد و مجبور به انتقال نوزاد باشیم.

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویرو

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مانند سایر نقاط کشور، اقداماتی در این موضوع انتقال دوسویه نوزاد شیراز انجام شده که اقدامات ارزشمندی است و  در سایر نقاط کشور اجرا نمی ‌شود.
سرپرست مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در بحث انتقال نوزادان سعی شده است فعالیت ‌های خوب و مناسبی انجام شود، در حال حاضر در 6 شهرستان قطب، آمبولانس ‌هایی با تجهیزات پیشرفته مستقر شده‌اند و کارکنان در این زمینه آموزش دیده ‌اند.

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویر

سید ابوالفضل هاشمی‌اصل افزود: یک دستگاه آمبولانس به عنوان NICU سیار، کار انتقال نوزادان بین بیمارستان‌ های شیراز را مدیریت می‌کند و این اقدامات باعث شده است که آمار خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشته باشیم.

انتقال دوسویه نوزادان خدمتی ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز + تصاویر

این کارگاه آموزشی با حضور 200 پزشک متخصص اطفال، پرستاران بخش ‌های ویژه نوزادان، مدیران بیمارستانی، اعضای هیئت علمی، مدیر و استادان فعال گروه اطفال و نوزادان و مهمانانی از وزارت بهداشت، در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار