شیراز؛

شیرین ترین لحظه زندگی پدر و مادر

تولد نوزاد از شیرین ترین لحظه زندگی پدر و مادر است که انتخاب نحوه به دنیا آمدن فرزند، می تواند این شیرینی را شیرین تر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به گفته محسن زاده متخصص زنان و زایمان علم پزشکی برای جلوگیری از مشکلاتی  که در امر زایمان پیش می آید کمک هایی از جمله سزارین انجام می شود که در مواقع ضروری مناسب تر است، اما زایمان طبیعی بهتر از سزارین است.

وی افزود: انتخاب سزارین در مواقع غیر ضروری برای ترس و عوارض جسمانی علاوه بر مشکلاتی که برای مادر به دنبال دارد، برای نوزاد هم خالی از عوارض نیست.

سرپرستار بخش نوزادان بیمارستان شوشتری شیراز در این باره گفت: نوزادی که حاصل زایمان سزارین است مشکلاتی مانند تنگی نفس، کم وزنی و نارسی را به همراه دارد.
 بابایی مسئول اداره مامایی وزارت بهداشت با بیان اینکه مادران بر اثر نا آگاهی و اطلاع نداشتن از فواید زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می کنند، افزود: کلاس هایی برای آمادگی  زایمان در دوران بارداری در سراسر کشور و مراکز بهداشتی برای آموزش مادران باردار در جهت انتخاب آگاهانه تشکیل شده است.

بر اساس آمار ارائه شده در  سال جاری نسبت به سال گذشته آمار سزارین در استان فارس کاهش یافته که در این باره کشاورزی قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علو پزشکی شیراز خاطر نشان کرد:آمار  میانگین کشوری  سزارین در چند سال گذشته 70 درصد بوده و آمار سزارین در  استان فارس امسال  از 56درصد به 45 درصد رسیده است.

همچنین استان فارس  در خصوص کاهش سزارین جلوتر از برنامه مصوب وزارت بهداشت بوده است.
با اینکه متخصصان،کارشناسان و متولیان بر اهمیت زایمان طبیعی تاکید دارند اما ترویج این زایمان بجای سزارین تنها با بخشنامه حل نمی شود بلکه باید موانع مختلف در کاهش مسیر سزارین در کشور برطرف شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.