ارایه بیش از ۵۷ هزار خدمت به بانوان و مادران باردار در سال ۹۸

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری، از ارایه ۵۷ هزار و ۶۷۸ خدمت به بانوان و مادران باردار در درمانگاه تخصصی این بیمارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد آفرید گفت: برای ارائه خدمات پیشرفته مطابق با استانداردهای بین المللی، استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود و در راستای ارتقای کیفی خدمات بیمارستانی و اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمات درمانی سرپایی نیز به مادران باردار و بانوان ارایه می شود.

او افزود: طبق نظرسنجی از مراجعه کنندگان به درمانگاه در سال گذشته، بیش از ۹۵ درصد از ارائه خدمات ابراز رضایت داشتند.

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری ادامه داد: مادران با مراجعه حضوری یا غیر حضوری به کمک اینترنت یا تماس تلفنی به این درمانگاه می توانند بدون در نظر گرفتن نوع بیمه پذیرش شوند و از خدمات موجود که در راستای اهداف بیمارستان است، استفاده کنند و از سلامت خود و جنین آگاه شوند.

آفرید اضافه کرد: در این درمانگاه، معاینات و آمادگی های مادران باردار قبل از زایمان، با حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان، نوزادان و اطفال، طب سنتی و بیهوشی، در طول ایام هفته انجام می شود، همچنین حضور پزشکان زنان در نوبت عصر درمانگاه برای کاهش زمان انتظار بیمار در زمان پذیرش و ارائه خدمات مطلوب در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه کلینیک رادیولوژی و سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، نوارقلب جنین(NST)، شنوایی سنجی و تغذیه و رژیم درمانی نیز در این درمانگاه فعال است، ضمن اشاره به سهولت در نوبت گیری اینترنتی گفت: ارائه نوبت ها و جواب های ماموگرافی نیز با حضور متخصص رادیولوژی به روز بوده و بدون محدودیت در نوبت دهی، خدمت رسانی به بیماران ارایه می شود.

رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری اضافه کرد: کارشناسان شنوایی سنجی، روزانه با حضور بر بالین تمامی نوزادان متولّد شده، تست شنوایی برای نوزادان انجام می دهند و روزانه این واحد آمادگی پذیرش بیماران مرخص شده یا نوزادان دیگر مراکز را دارد و محدودیت نوبت دهی نیز ندارد.

او مشاوره تغذیه در این مرکز را امری ضروری دانست و گفت: این مشاوره ها و رژیم های درمانی در دوران بارداری و پس از زایمان در درمانگاه تخصصی بر بالین بیمار در بخش ها، به همت کارشناس تغذیه به صورت مستمر انجام می شود که از بروز بسیاری از مشکلات مادران در دوران بارداری و مشکلات عمده در سلامت نوزادان جلوگیری می کند.

آفرید با اشاره به انتشار ویروس کرونا در جامعه، گفت: فعالیت درمانگاه در شرایط کنونی همچنان ادامه دارد و روزانه بیش از هزار نفر در ورودی درمانگاه تب سنجی می شوند و از ورود همراه بیماران در راستای سلامت مادران باردار و مراجعه کنندگان جلوگیری می شود.

او افزود: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با کمک کارکنان حفاظت فیزیکی، بیماران در سالن انتظار درمانگاه و زمان انتظار ورود به اتاق پزشک، با فاصله از یکدیگر نشسته و از تشکیل صف در مقابل صندوق های پذیرش جلوگیری می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار